TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #380447  av ad92

Du sitter å sikkler på det dashbordet som det er snakk om på mr2oc du og? :)
Tror ikke det hadde komt på noen spesielt mer en 5 store for å trekke opp dashbordet om du kom med det ferdig demontert.. vurderer sterkt det samme selv, løfter interiøret i bilen opp til ett annet nivå :)

Bra du begynner å bli greit fornøyd, kjekt å føle seg ferdig å bare nyte bilen! Er vell nokk utgifter bare i bensin når solen endelig er her :lol:

Gi en liten tilbakemelding på bremsene når du har brukt dem en stund, vurderer å oppgradere bremser jeg og. Men virker som det er lett å rote seg vekk i alle mulighetene :lol:

Begynner å bli bra gjennomført bilen din nå, håper du får en bra sesong uten problemer og at du kommer på et treff sann jeg kan se på bilen! 8) og selvfølgelig at du legger ut noen fine sommerbilder etterhvert! :twisted:
 #380463  av magnesmurf

Bilder blir det MASSEVIS av når sommern kommer :wink:

Og vil du se bilen skal jeg hvertfall på sommertreffet på fagernes :wink:

Skal prøve å huske å gi tilbakemelding angående bremsene.
Tror ikke forskjellen blir veldig stor i forhold til orginalt, men litt nedre tar nok klossene.

Har fått anbefalt de yellowstuff klossene fra flere inne på forumet. Når det gjelder skiver har ikke det så mye å si, da det eneste som er viktig er kjøling. Og det har de fleste slissede og drillede skiver plenty av. Så med nye bremseslanger og med ny bremsevæske skal bremsene være i tipp topp stand. Men om det blir noen veldig stor forskjell tviler jeg på.
Men jeg kan ta feil. KJøpte jo KN filter fordi jeg ville ha bedre lyd. Hadde aldri trodd at det ville utgjøre noen forskjell i effekten, og hvertfall ikke såpass mye merkbart som det gjorde.

Når det gjelder dashbordet har jeg ikke sett så mye på det, men vet jo at LSC lager dashbord som matcher resten av interiøret mitt. Og det blir jo toppen på i'en 8) Har sjekket prisen i fjord. Det havner på et sted litt over 5000kr. Jobben koster ca 3500kr, Problemet er at frakta koster sinnsyke summer. Spesielt hvis jeg skal sende et dashbord til ham.
Da er det billigere å kjøre bilen dit, og la han ta seg av hele jobben..
 #380466  av ad92

Redlinegoods lager dashbord og, tror det var 400$$! Blir ikke sååå dyrt om man får et firma til å trekke det opp
 #380526  av magnesmurf

Har såpass god erfaring med LSC interiors, at hvis jeg skal få dashen trukket om skal de få jobben.

Har begynt å montere fanger nå. Litt jobb å tilpasse lykte platene helt på nivå med fanger og panser, men den ene er hvertfal strøken. Den andre må justeres litt bedre.
Har også prøvd meg på prosjektet med å felle inn en plexiglass plate i platen over forsterker. Litt usikker på om det blir noe særlig enda..
 #380549  av magnesmurf

Takk for det :wink:
 #380887  av magnesmurf

Da er frontfangeren montert igjen, men har støtt på noen små problemer.

1. Har fått 8 klips til overs. Har tenkt lenge og hardt, og fant ut hvor de skal sitte til slutt. Men ved nærmere sjekk skal bare 4 av dem sitte der jeg trodde alle skulle sitte.
MÃ¥ nok demontere dekslene under og se en gang til hva jeg har glemt.

2. Underleppa på frontfangeren har på mystisk vis krympet :!: :shock:
Den flukter ikke kant til kant, i bakkant av fangeren mot hjulet. Det mangler ca 1 cm på hver side. Det er ikke mulig å montere selve frontleppa feil på noen måte, da den skal festes med muttere og skruer som ikke kan monteres feil. Alle andre steder enn akkurat i bakkant, så flukter leppa med fangeren. Konklusjonen er derfor at leppa må ha krympet... :?:

3. Får ikke festet skiltet igjen slik jeg hadde det før. Det lar seg sikkert løse med litt arbeid.
 #380890  av erling

magnesmurf skrev:Da er frontfangeren montert igjen, men har støtt på noen små problemer.

1. Har fått 8 klips til overs. Har tenkt lenge og hardt, og fant ut hvor de skal sitte til slutt. Men ved nærmere sjekk skal bare 4 av dem sitte der jeg trodde alle skulle sitte.
MÃ¥ nok demontere dekslene under og se en gang til hva jeg har glemt.
Er et par sånne klips over grøftelyktene, ta ut dem så ser du det. :wink:

Hadde og litt trøbbel med passformen nå etter lakkering... Har ikke noen gode forslag der...
 #380897  av magnesmurf

Tenker på klipsene som er på dette bildet:
Fant ut at 4 stk sitter som på bildet, så da sitter jeg igjen med 4 stk. Og de skal over grøfterene?
mr2 modell 010red.jpg
mr2 modell 010red.jpg (172.01 kiB) Vist 1129 ganger

Når det gjelder selve leppa kan jeg jo vise noen bilder, men kan ikke se for meg at det virkelig finnes en løsning på problemet. Det finnes dog muligens en forklaring..
Når lakkeringen ble utført måtte jo fangeren tas to ganger, mens leppa ble vellykket på første forsøk. Siste gangen fangeren ble lakkert fikk den herde i varmeovn. Det gjorde den ikke første gang. Det gjorde heller ikke leppa. Derfor kan vel fangeren ha utvidet seg litt i varmeovnen i og med at den er av plast..
Er det eneste jeg kan tenke meg som forklaring..

Bilder av før og etter resultatet. De nyeste er fra mobilkamera i mørk garasje, så de er ikke så tydelige. Men det synes godt hva jeg mener..
Vedlegg
gammel leppe.jpg
gammel leppe.jpg (103.15 kiB) Vist 1129 ganger
leppe nå1.jpg
leppe nå1.jpg (317.78 kiB) Vist 1129 ganger
gammel leppe1.jpg
gammel leppe1.jpg (149.46 kiB) Vist 1129 ganger
leppe nå.jpg
leppe nå.jpg (256.01 kiB) Vist 1129 ganger
 #380900  av magnesmurf

Det med klipsene over grøfterene stemte bra. Takk for info :wink:

Fikk festet skiltet også, men sitter ikke helt bra. Så må nok se hva jeg kan få gjort med det.

Fant ut at det er en liten glippe mellom fanger og leppe på ene siden, så må nok tav av deksel under og stramme noen muttere på venstre siden.
Men det får bli en dag jeg har tid og tolmodighet og det er varmere i været..
 #381345  av magnesmurf

Lakkerte radiator dekselt når det først var av.

Resultatet av plexiglass platen jeg felte ned i frunkplata ble ikke bra. FÅr se hvordan jeg løser det etterhvert.
Vedlegg
deksel1.JPG
deksel1.JPG (669.03 kiB) Vist 1095 ganger
deksel2.JPG
deksel2.JPG (653.31 kiB) Vist 1095 ganger
 #382882  av magnesmurf

Frontleppa er skrudd av og skal tas med til lakkerern igjen så den kan bakes litt i ovnen der, og forhåpentligvis utvides litt. Så den passer med frontfangeren igjen.

Testmonterte neonlys til sterker idag også. Skal skru de på plass en dag været er like bra som idag.
 #382938  av magnesmurf

Neonlys på plass ved forsterker. Skal levere leppa til lakkeren imorgen.
 #383076  av magnesmurf

Knoter fælt nå. Hjalp ikke å slenge leppa i ovnen hos lakkeren. Den har på mystisk vis krympet uansett.
Fikk justert så den var kan i kant bak ved skjermen, men da sitter den en cm innenfor fangeren i front av bilen. Så må bare prøve å justere til en gylden middelting.

Merkelig at det skulle være såpass mye knot med en orginal del... Skulle tro det var en dårlig laget styling leppe....

EDIT: Har løsnet leppa igjen, og rivd og dratt så mye og hardt jeg turte (nesten hele kroppsvekten i fraspark)
Det hjelp ikke mye. Høyre siden ble litt bedre. Venstre siden ble ikke noe bedre.

Vurderer å ta av hele leppa og prøve en gang til, men tviler på at det hjelper.
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 103