TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bensinpumpe!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #3400  av Christian
 
Ikke jeg heller :?
Spørs om jeg bare skal bestille en oppgradert pumpe først som sist.
Ca 2500+frakt og toll...

 #3404  av CelicaTurbo
 
du kan jo finne ut om pumpen din holder mål om du monterer en trykkmåler på bensinslangen og tester litt men jeg vil tror det er mye stress og dill og det er like greit å bare bytte pumpen for å være sikker uansett.. pumpen du har nå er uansett ikke laget for slikt og selv om den klarer å levere bensin nå er det jo mulig at den ikke leverer bensin i det hele tatt i morgen om den velger å førtidspensjonere seg :?

2500,- er uansett ikke ille for en ny pumpe da.. dette er en av de som passer direkte i orginalplassering eller?

 #3405  av Morten
 
Jeg har en artikkel (i 16 episoder) som det amerikanske bladet SCC skrev om sitt "Project MR2" i 97. Kort fortalt handler den om at bladet kjøpte en '91 modell som de etter planen skulle trimme fra orginale 200hk til 400hk og dermed få en supersportsbil til en billig penge... De ender til slutt på 471.1hk på hjula! (de kalkulerer at dette tilsvarer nesten 600 på svinghjulet). Hvert eneste steg er beskrevet med evnt. problemer og dyno tester hver episode.
De kommer en god del innom bensintilførselen og hva den er god for, hvilke problemer som oppstår når du nærmer deg grenseland osv.

Har dette på pc'en, kan laste opp hvis noen er interessert og har et sted å laste opp til (ca. 17.5MB).

 #3406  av jumbo
 
Det greieste er vel om dette kan lastes opp til denne serveren, men dersom det er problemer med plass eller kapasitet er det bare å si fra, jeg har alltids plass på serveren min.

Dersom det blir behov kan jeg lage login til deg...

Det hadde vært svært interessant å hatt denne artikkelen tilgjengelig online :)

 #3411  av CelicaTurbo
 
hei, send den til meg på epost til krisml@online.no pakket i en eller annen form (og gjerne som flere mindre filer for sikkerhets skyld om du vet hvordan du gjør det) så skal jeg gjøre sakene tilgjengelig på server her jeg.. er rimelig interessert i å lese dette også og har hørt om den artikkelen et uttall ganger men enda ikke sett den :)

 #3421  av Christian
 
Den må jeg ha! Last opp! :)

 #3424  av CelicaTurbo
 
hehe, vi venter vi venter :)

 #3616  av Morten
 
He, he... ante meg at det var interesse for denne ja! :wink:

Har den på jobb-pc'en av alle steder, har jo ikke vært på jobb i jula.
Skal prøve å huske det på torsdag.

 #3627  av CelicaTurbo
 
ikke nødvendig: jeg fikk den tilsendt fra Bjørni i dag og har lagt ut link på forsiden, samt se egen post om artikkelen :)

 #3764  av Christian
 
Er blitt fortalt på http://www.Mr2faq.com at f.eks en walbro 255l/t in-line pumpe holder i massevis. (De mener den er god nok i massevis for ca 600rwhp, jeg nøyer meg med 300) :twisted:
Har prøvd å søke her i norge, men finner ikke noen som er i nærheten engang.
Noen som kjenner til andre merker?
In-line er genialt, siden tank pumpa er vrang å ha med å gjøre!

 #3767  av CelicaTurbo
 
er vel mulig å bestille fra utlandet eller?


og vet du en ting: såvidt jeg har forstått så trenger man ikke tenke på at bensinblandingen endres overhodet om man monterer større pumpe pga at den orginale bensintrykk regulatoren så klart regulerer til det samme trykket som før, dette stemmer eller?

 #3780  av jumbo
 
Christian skrev:In-line er genialt, siden tank pumpa er vrang å ha med å gjøre!
Betyr det at du har tenkt å la den originale pumpa sitte i, eller må du ut med den uansett?

 #3785  av Christian
 
Det stemmer nok det, men jeg er litt bekymret over hva som vil skje når trykket økes :?
Den orginale pumpa blir sittende ja, de vil dra i serie.
Synes det høres litt brutalt ut, men det er flere på usa lista som sier at det er helt ok...
Regner med at en dyno vil gi svarene på det :)

 #3805  av CelicaTurbo
 
såvidt jeg har forstått er en slik "inline" pumpe en meget enkelt og ganske bra løsning.. eneste er at du må legge opp strøm til pumpen som du kan stole på da. Og om jeg også har forstått dette rett så vil orginal bensintrykk regulator bare "blø" vekk overskuddsflyten av bensin slik at bensintrykket blir det samme som før bare at man nå klarer å levere bensin ved riktig trykk ved et høyere turbotrykk enn tidligere.

 #3832  av Christian
 
Stemmer nok det :)