TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• spm angÃ¥ende kjøling pÃ¥ 1jz

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #383262  av kodalracing

har tatt vekk varme apparatet i bilen, så da får jeg 2 ledige slange tilkoblinger. 1 på kjøle røret som går til vann pumpa (har også tatt vekk twin turbo systemet) også 1 ut tak på toppen bak under innsuget. stemmer detta?? kan jeg da bare koble de sammen med en slange i steden for og blokke de. er vel bedre og få sirkulasjon. eller kommer de til og gå i mot hverandre.

lurer også på åsen folk gjør det det når de monterer olje kjøler på samme motor er ikke org olje kjøler denna som på 7mgte motoren men en liten vann avkjølt enhet i olje filter braketen og den blir vel for dårlig når en skal kjøre på bane????
 #383284  av Supramk3turbo

Dette blir jo det samme som på 2jz egentlig... Jeg har bare plugga de, det gjør ikke noe det.

Å koble opp oljekjøler gjør du ved å kjøpe deg en sandwitch som skal sitte mellom filteret.... disse får du med. f.eks inn og utgang til oljekjøler :)
 #383395  av Radial

trur jeg ville sjekka at kjølevannet ikke går via Varmeregisteret... ut gjennom torpedoveggen igjen, og videre inn i Oljekjøleren (den orginale vann/olje kjøleren).

Du risikerer en svær luftlomme i den orginale kjøler'n om det ikke er noe vannflow i den.

Ang oljekjøler; Jo større jo bedre!! Man monterer bare en plate mellom oljefilter og Orginal Oljekjøler, og der er det Tur/retur på hver sin kanal til egnet oljekjøler...ja, du veit sikkert åssen det funker. Fåes i Kitt "over alt"
Men en 1JZ blir ganske varm, så sats på en 13-15 rader + monter oljetemp og trykk-måler....det kan spare deg for ett havari å ha kontroll på oljetemp og trykk. Pleier å være 2 stk "hull" for dette i adapterplata til oljekjøleren.