TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Er dette morgendagens tennplugg?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #285842  av 2000celica

Kom over denne siden http://www.pulstarplug.com
Siterer fra siden:
Pulstar is designed to more efficiently ignite the fuel in an engine's cylinders increasing fuel economy, horsepower and torque. Pulstarâ„¢ pulse plugs look and fit like spark plugs, but incorporate an internal capacitor to deliver a spark 10 times more powerful than a spark plug with less cycle-to-cycle variation.
Bilde

Sjekk filmen her:
http://www.pulstarplug.com/ignition-velocity.html

Ser også at Modified Mag har testet denne med overraskende resultat......det virker visst.
Noen som kunne tenkt seg å være prøvekaniner?
Jeg bestiller hvertfall :)
 #285847  av ArildM

Kult, må få høre hvordan erfaringer du får med denne. Tviler litt men hvis det stemmer så er det jo bra, 4-12% mer moment bare ved hjelp av noen fancye plugger? Skeptisk men hvis det funker skal de garantert inn i nymotoren når den kommer :)
 #285854  av Zepticon

En gnist er en gnist uansett... kan variere i spenning men er uansett den samme gnisten.

Bottom line: like skeptisk til disse som batteri-turboer.
 #285911  av 2000celica

Zepticon skrev: Bottom line: like skeptisk til disse som batteri-turboer.
Enig med deg der, men synes disse pluggene stiller i en annen klasse når det gjelder dokumentasjon.
Nå kjenner ikke jeg til Modified Mag, men dynomålingen disse har utført viser effektøkning,
målinger foretatt samme dag, like forhold, det er vel ikke bare tilfeldigheter som gjør forskjellen, eller?
 #285925  av Zepticon

2000celica skrev:
Zepticon skrev: Bottom line: like skeptisk til disse som batteri-turboer.
Enig med deg der, men synes disse pluggene stiller i en annen klasse når det gjelder dokumentasjon.
Nå kjenner ikke jeg til Modified Mag, men dynomålingen disse har utført viser effektøkning,
målinger foretatt samme dag, like forhold, det er vel ikke bare tilfeldigheter som gjør forskjellen, eller?
Kan skaffe deg papirer på at du får mer hester av klistremerker om det var saken :)
Men jeg er bare veldig skeptisk av natur, så skal ikke si at detter er piss men jeg hadde nok kjøpt vanlige plugger med mindre du finner en stor uavhengig brukergruppe som kan si at dem er bra =)
 #382858  av camryv8

er vel litt feil å si at en gnist er en gnist..... kvaliteten på gnisten har mye å si for forbrennings hastigheten og dermed resposen og effekten i motoren også :)
 #382944  av MR2i

Jeg ser at det står om en komponent som ikke finnes på vanlige plugger: Capacitive element. Altså en kondensatorvirkning.
Jeg tror nok at det gjør at gnisten blir kortere i tid, men da får en mye høyere strøm og derfor mye sterkere gnist.
Det gjør garantert til at forbrenningen vil være renere.. altså, all bensindamp tennes raskere.
En kondensator gir alltid mye mer strøm enn et batteri klarer å levere..

En logisk slutning at man da kan få høyere dreiemoment.. Men burde også bidra til å kjøre på høyere turtall.

Hmm.. kom på en idé.. det samme kan oppnås ved å bruke en 1F bilstereo-kondensator foran coilen faktisk...
 #382956  av ke25-toyoglide

det viktige her er GOD gnist, Bosch super 4 ordner det samme, til en langt rimeligere penge.
Viss disse hadde hatt den effekten, så hadde nok NAF, Miljøbevegelsen og mange flere klart å dokumentere det, og nye biler blitt levert med de.
Men bare å teste de ut.
men blir feil å ta ut 5 år gamle slitte plugger, og inn med disse, må nesten sette i nye plugger først....
 #383490  av mannen

http://www.youtube.com/watch?v=RI3Pjpq2UeQ

de har til 4A-GE og... kanskje jeg skal teste ?? noen som har testet disse ????

edit:
koster ca 425 kr med frakt for 4 plugger av Iridium typen. + mva og toll muligens..
 #383512  av ArildM

Kjøp et sett og fortell oss hva du finner ut 8)