TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ekstralys

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #383859  av MR2-Dag

Har lenge savnet litt mer lys når jeg bruker fjernlys på landeveien etter mørkets frambrudd, med min mk3. Men kan ikke si jeg har sett andre MR2'er som har hatt tusenmetere montert. Fikk også beskjed av en bekjent, om at det fikk jeg ikke lov til, og at det ville ødelegge trynet på bilen. Vanskelig å være helt uenig i det, men tenker at det kanskje burde gå an å montere flere små lykter foran i grillen eller noe på en litt diskret måte, med mindre det hindrer luftgjennomstrømming inn der som er ment til å kjøle ned ting som bremsesystem eller noe. Hadde et par Hella Rallye 1000FF på den gamle Corollaen min, og må si jeg savner dem litt, men skjønner jo at å montere noe sånt på en MR2 ville gitt meg tulling-stempel på linje med de som har snurre-hjulkapsler og tribal klistremerker med dårlig oppløsning fra Torshov bilrekvisita på bila sine (med unntak av eventuelle lesere her som måtte ha noe sånt på bilen sin selv, såklart).

Noen som har erfaring med dette? Eller er det bare feil, feil, feil å montere ekstralys på MR2? Har et ganske clean og originalt utseende på bilen fra før, så er ikke interessert i å ha noe som er altfor prangende. Kult om noen har en link til noen bilder eller noe som kan gi litt inspirasjon f.eks.
 #383973  av ad92

Det er nokk en grei løsning! har 8000k 55w i grøftelysene og de lyser MYE bedre en langlysene mine! tørr ikke å tenke på hvor godt det hadde lyst opp i hovedlysene med litt kraftige pærer :)
 #384117  av TrustNo1

Jeg har montert Xenon H4 pærer i min MK2 og det lyste betraktelig bedre opp. Burde egentlig også byttet reflektorer for å øke effekten ytterligere, men har ikke fått rotet meg til det enda.

Men så var det dette med lovelighet da...