TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• G6r logg.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #383565  av EXS

nye foringer til stabstag bak, må nok bearbeides litt.... og så lurer jeg litt på hvordan jeg skal få de på selve staget da disse er massive og mangler den splitten som de originale har i bunnen, noen forslag?

foran så blir det nok nye org foringer.

Bilde
 #383584  av EXS

vips :), staget ser nok litt løent ut men er i god stand

Bilde

har også fått rustbehandlet hele bakstillingen
 #383837  av EXS

Blir bra dette her vettu :) nå får jeg foringer forran til onsdag samt et nytt a-stolpe deksel , hadde podholdere i det gamle men fant ut at jeg vil montere de en litt mindre "skrikende" plass og da sitter jeg jo igjen med et gammelt deksel med fult av hull i :cry: , men det kostet jo "bare" 800kr nytt hos toyota :evil:
 #383838  av EXS

innlegg nr 1000 :D og 5 år som aktiv bruker av forumet..... det må jeg si :mrgreen:
 #383840  av john_e

EXS skrev:innlegg nr 1000 :D og 5 år som aktiv bruker av forumet..... det må jeg si :mrgreen:
Gratulerer! :D

Ang. ørkenplata tror jeg at glassfiberfremgangsmåten med filt gjelder. Strekkinga blir kritisk viktig da :)
Blir nesten fristet til å prøve det selv ;)
 #384016  av EXS

fått noen nye smådeler i hus,

nytt a-stolpe deksel og nye foringer til stabstag forran
Bilde

valget på materiale ang ørkenplata falt tilslutt på aluminium i 2,5mm , så nå må jeg bare få lagd meg en mal i papp og få målt opp hvor boltehullene skal være og lage noen fester som kan sikre den i forkant bak frontfangeren, mulig jeg også avslutter den rett under radiatoren og finner et annet material og tette luka mellom fanger og tverrliggeren
Bilde
 #384030  av inzane2012

cheater ;) hehe

PS: du får børste plata før du monterer den da, så blir det bra :)
 #384045  av EXS

inzane2012 skrev:cheater ;) hehe

PS: du får børste plata før du monterer den da, så blir det bra :)
børster nok ikke den delen som skal under da den stort sett ikke blir synlig uansett ;) men håper og få nok avkapp til og lage en pod holder til midtkonsollen og da blir det nok litt mer aktuelt med børsting, men hvordan går jeg frem visst jeg skal børste en del for og få god finish?
 #384049  av inzane2012

må gjør gjøre det skikkelig når du første er igang da espen :)
 #384051  av EXS

ja det skal være sikkert og visst, alu er for dyrt til og kimse med;)

edit: er i det trege hjørnet idag :lol: skjønte nettopp hva du mente, og det kommer selvfølgelig til og bli en heldekkende flate fra frontfanger og bak til ca der eksosen går under bilen :wink:
 #384113  av EXS

prøver og lese meg litt opp på undertray modden, var noen som sa engang at "kunnskap er makt" :D

jeg ser at det kan bli et problem med flowen til radiatoren p.g.a. at det bygger seg opp et høytrykk i motor rommet når luften ikke har noen vei og komme seg ut, og at det er viktig og lage slike "flaps" foran dekkene da disse står for en stor del drag.

fant litt lesestoff her

del1: http://autospeed.com/cms/A_2455/article.html
del2: http://autospeed.com/cms/title_Modifyin ... ticle.html

har dere flere linker så kom med de folkens :)
 #384187  av EXS

Hva har jeg begitt meg innpå :?

velvel for sent og snu nå :)

Bilde

grovtrimming
Bilde

her gikk jeg tom for kappskiver :( får plukke opp noen nye imorra
Bilde

mer skal det bli før jeg begynner og lage en mal i papp
Bilde
 #384196  av inzane2012

er ALDRI for seint å snu! bare spørr severin suveren :) hehe

nei, tror dette kommer til å bli bra jeg, bare å stå på videre her! :P
 #384197  av MRPETTER

Kjempe morsomt å følge tråden din: )
Er alltid like morsomt når noen velger en bil litt uten om det vanlige, og får er kjemperesultat: )O
Stå på :mrgreen:
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 51