TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Og igjen betaler vi Ã¥rsavgift med glede...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #384075  av lexusmann

Sant dette, men er ikke godt å gjøre så mye med telehiv før våren kommer....men veiene er jo fulle av huller og andre skader som IKKE skyldes telehiv.... :roll:
 #384181  av ke25-toyoglide

Telehiv kan skyldes på mange.... men om det hadde vert nyasfaltert i høst så hadde telehivene komt uansett....
Stort sett så kan me skylde på tyskerne.......(Og bestefargenerasjonen)
De lagte veger her i Norge, der det bare hadde vert kjerrestier før.
Noe som idag kan ses lett, siden det er mye leire og silt i underlaget, som ekspanderer ved frost.
Nye veger blir bygd opp med stein, for å unngå slikt.
Det var heller ikkje feil det de gjorde for 50-80 år siden, men det er blitt et problem nå.
lett å fikse er det heller ikkje, å stenge en veg i 1 år for å utbedre er ikkje så enkelt.... dyrt er det og (men det er det minste problemet.
Og når eg tenker på hvordan det er her lokalt, (for meg og lexusmann) så må eg si det er bra i forhold til før.
RISA har overtatt vedlikeholdansvaret for en stund siden, og de gjør en kjempejobb.
Var vel Mesta eller vegvesenet som hadde det før (vett ikkje for me såg de aldri)
Nå plukker de søppel langs vegene, ordner med vegetasjon i kantene, koster vegene, ordner med drenering langs kantene og MASSE mer.
Stå på karer, dere er kjempeflinke.
nei eg jobber ikkje der, men eg bruker vegene masse i jobb og fritid.
 #384201  av ArildM

Enig :)
Selv om ikke så alt for mange av kronene vi betaler inn i årsavgift går til veier, så har jeg i alle fall ikke så alt for mye å klage på her på Stjørdal :)
 #384284  av harared

Var kanskje ikke det beste eksempelet, men poenget er at vegene blir bare dårligere rundt om, spesielt utenom tettbebygelse.
Var jo nettopp i nyhetene at Samferdelsesministeren ikke hadde klart og fordele 1 milliard som var budsjettert til bedre E6, rassikring osv.
Innkompetent spør du meg.
Sikkert mange her som har vært nordover til ACR og opplevd hvordan standarden er? Dårlige greier.
Nei, bruk pengene vi betaler inn til noe fornuftig og ikke bare bomringer..
 #384287  av 2r-e-rik

harared skrev:Var kanskje ikke det beste eksempelet, men poenget er at vegene blir bare dårligere rundt om, spesielt utenom tettbebygelse.
Var jo nettopp i nyhetene at Samferdelsesministeren ikke hadde klart og fordele 1 milliard som var budsjettert til bedre E6, rassikring osv.
Innkompetent spør du meg.
Sikkert mange her som har vært nordover til ACR og opplevd hvordan standarden er? Dårlige greier.
Nei, bruk pengene vi betaler inn til noe fornuftig og ikke bare bomringer..
nå blir det enda mindre penger til vei: http://e24.no/makro-og-politikk/har-tap ... l/20036349
oljefondet blir vel tømt nå som japan ligger i ruiner..
 #384294  av john_e

Er en god del veier som ikke holder mål her også ja. Litt for lett å bulke en felg :? Dessuten.. store deler av fartshumpene er ulovlig høye...

Bortsett fra bompasseringene ( :evil: ) så gleder jeg meg stoooort til å kjøre på nyveien som lages i Trondheim nå da, LANGE tuneller og store rundkjøringer! :D
 #384298  av Zepticon

john_e skrev:Er en god del veier som ikke holder mål her også ja. Litt for lett å bulke en felg :? Dessuten.. store deler av fartshumpene er ulovlig høye...

Bortsett fra bompasseringene ( :evil: ) så gleder jeg meg stoooort til å kjøre på nyveien som lages i Trondheim nå da, LANGE tuneller og store rundkjøringer! :D
Hjemme i nord, så er bulking det minste problemet. En kompis hadde nye 19" på volvoen, skjørte i en sprekk, og plutselig hadde han 5 felger i steden for 4.
Hn kjøpte seg 16" med ballongdekk dagen etterpå...