TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• tÃ¥ler 4age toppen at registerreim hopper over?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #384308  av funkyfung

Har satt motoren ned i bilen igår, men fikk ikke start. den starta litt men så dør den liksom før den kommer sjikkeli.. etter dette skjede det ikke en dritt. sto en stund så på samme viset. tok av reigisterreimdeksla å ser at reimastrameren hadde løsnet på en eller annen måte slik at reika hadde hoppet over noen spor. tåler 4age dette uten å ta toppen? fikk satt tilbake men er akkurat samme feil enda...virker ikke som den tar om dere sjønner...nesten som det ikke blir noe komprisjon?
Noen som har noen tips?
Må være enkle tips for leger ikke tid å penger i denne motoren, da satser jeg heller på blacktop.
 #384309  av EXS

mangler du kompressjon så kan du vel har bøyd noen ventiler? men er ikke noe ekspert på 4age motoren så kanskje noen andre kan svare bedre på dette spørsmålet
 #384363  av Radial

du har vel ikke bare stokka litt om på pluggkablene da? :)
 #384385  av funkyfung

Radial skrev:du har vel ikke bare stokka litt om på pluggkablene da? :)
Nei tenninga er rett den. Dette har jeg sjekket 10 ganger
 #384579  av funkyfung

har feilsøkt en go del idag, begynte med å ta kompersjonstest, gikk over tenning en gang til og dette var også ok.
feilsøkte å feilsøkte å feilsøkte. fant til slutt ut at dysene ikke fungerte. målte dysene og fant ut at disse var ok. så mått jo komme fra ecu. fant ut at den ikke gidde signal til dysene. gikk på bruktbildeler og fant en og sendte mail å spurte etter pris.
nå 30 min før jeg var ferdig på jobb ble jeg så forbanna at jeg tok karroserihammeren å peisa i ecu 5 ganger, bare for morro skyld bestemte jeg meg for å prøve å starte den og vips der gikk den :)
Så hjalp å få ut litt agresjon med rå makt :)