TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • G6r logg.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #384208  av EXS
 
takker folkens :mrgreen: imorra reiser jeg og handler papp og STORE kappskiver 8)
 #384427  av EXS
 
faen i helvete :evil: aluplata jeg kjøpte er 10 cm for smal i bredden....... :evil: så må spleise det ene hjørnet, men det tror jeg at ordner seg ganske greit... men faen da :roll: at jeg ikke kunne målt 2 ganger før jeg bestilte den plata

første utkast
Bilde
 #384435  av inzane2012
 
ja, lett å vere etterpåklok... blir alusveis da? isåfall så MÅ du jo børste etterpå :P
 #384447  av EXS
 
blir nok alusveis ja, må bare finne noen som kan ta den jobben eller låne meg et apparat..... kan man forresten sveise alu med et mig/mag apparat? ser de selger alutråd på biltema, men da trenger man kanskje gass, får vel ikke alu flusstråd
 #384452  av john_e
 
Neeh, skjøt det enkelt og greit med popnaagler - grassroot style ;)
 #384475  av Andrepedersen
 
EXS skrev:blir nok alusveis ja, må bare finne noen som kan ta den jobben eller låne meg et apparat..... kan man forresten sveise alu med et mig/mag apparat? ser de selger alutråd på biltema, men da trenger man kanskje gass, får vel ikke alu flusstråd

hvor tykk er plata? 0,3 ? - Alu kan godt sveises med mig, men det er helst for tykkere aluplater.
Ellers, så er enkleste måte å tigge, ved plateskjøyt med glis skal du bruke tilsettningselektrode, men du må også tenke på at det har veldig lett for å bøye seg pga varmegang i plata. Vist du får spennt det opp på et vis slipper du det. Skal du sveise med mig, må du sveise med rein argon.
 #384481  av EXS
 
plata er 2,5mm, skal ned og vurdere mulighetene jeg har nå
 #384485  av Andrepedersen
 
EXS skrev:plata er 2,5mm, skal ned og vurdere mulighetene jeg har nå
Ops, mente 3mm. Men, Det skal gå greit å tigge
 #384501  av EXS
 
nå begynner det og ligne på noe :D

visst dere lurer på hvorfor den ikke er symmetrisk så er det fordi undersiden av bilen ikke er symmetrisk :P

Bilde
 #384588  av inzane2012
 
har trua på det der jeg :P

bare håper det ikke gir noen negativ effekt på kjøreegenskapene vertfall :)
 #384608  av EXS
 
vil tro at det verste som kan skje er at vinklinga på plata blir feil og at jeg får mer løft en org
 #384609  av john_e
 
EXS skrev:vil tro at det verste som kan skje er at vinklinga på plata blir feil og at jeg får mer løft en org
Sørg for å få mer bakkeklaring i bakkant, så blir det nok knall ;)
 #384646  av EXS
 
bør vel kanskje også ta med i betraktning at bilen har litt bøllestuk (lavere foran en bak :P)

har også kommet frem til at jeg tar gettho løsninga ang de cm som manglet på den ene siden, lagde en bit med ca 15-20 cm overlapp og kommer til og lime den med tec7 + poppnagler og kanten v/overlappet blir dradd ned med pussemaskin for minst mulig streking på undersiden.... og få plata alusveist kostet rett og slett mer en det smakte + lang ventetid
 #384715  av inzane2012
 
nettopp bladd igjennom hele tråden din igjen, alltid lika artig og se utviklinga fra en relativt "kjedelig" bil til en såppas unik og personlig bil som dette :)

lurte og som faen fra dissa røra som du holdt på å kappe i var for noe, helt til jeg såg at di var til den lille "deffuseren" din :P hehe
 #384716  av EXS
 
inzane2012 skrev:nettopp bladd igjennom hele tråden din igjen, alltid lika artig og se utviklinga fra en relativt "kjedelig" bil til en såppas unik og personlig bil som dette :)

lurte og som faen fra dissa røra som du holdt på å kappe i var for noe, helt til jeg såg at di var til den lille "deffuseren" din :P hehe

defuseren ja :roll: tatt rett ut fra carmageddon :? var en impushandling det ja :lol:

her er min siste impuls

1zz-fe 140hk med rådebank, fikk den for 1500 kr... kommer til i førsteomgang og flytte over manifoil, gass spjeld og dyser til 3zz`en
gass spjeldet på 1zz`en er ca 70mm... 3zz`en 55mm :) dysene går fra 180cc til 240 eller 260cc... har lest om flere som har gjort dette og fått positiv effekt. ellers vil jeg se på 1zz motoren når jeg får råd til og fikse den opp og da foreta et komplett motorbytte

Bilde

et problem kan dog være klaring til panser da denne manifoilen har ganske mye lengere "spacere"
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 51