TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Godkjenning av MR2 MK2 turbo?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #384301  av rkarlsen
 
Noen her som har fått godkjent Mr2 mk2 N/A ombygd til Turbo?
Evnt hvordan skaffe avgass papirer? :?
Sist redigert av rkarlsen den 30 mar 2011 10:43, redigert 2 ganger totalt.
 #384303  av predator
 
Den som bruker søkefunksjonen finner det mest utroligste :)
Dette emnet har blitt tatt opp i snitt hver 14 dag i mange år... :roll:
 #384305  av predator
 
Kjøp min, så slipper du å tenke på det :mrgreen: :lol:
 #384307  av rkarlsen
 
predator skrev:Kjøp min, så slipper du å tenke på det :mrgreen: :lol:
Hehe.

Har motor og alt stående så trenger egentlig et skiltnr jeg kan få bruke for at de på Toyota kan søke opp på det i systemet sitt. :|
 #384636  av ad92
 
Ja dette er oppe HELE tiden! uansett, en bekjent her i Ålesund fikk godkjent ombygd mr2n sin, han er ikke på forumet :)

han gjor alt på sitt verksted som han eier, brukte 2 år å hadde bekjentskap i toyota å fikk papirer osv! er en grunn til at det er særdeles få ombygde mr2er ute å kjører :)

er vell papirene osv som gjør det nærmest umulig! er vell bare å stenge tråden egentlig ? :) står jo så ufattetlig mye om dette fra før
 #384637  av inzane2012
 
søkefunksjon er greit å bruke...

trur vi må sette en prioritert tråd på detta her så nye folk får det med seg :P
 #384659  av mr292
 
inzane2012 skrev:søkefunksjon er greit å bruke...

trur vi må sette en prioritert tråd på detta her så nye folk får det med seg :P
+1,
Hadde vært fint med en tråd om dette slik at vi får samlet papirer og nyttig informasjon. Scanne og opplaste osv :D
vi får jobbe for at godkjenning skal bli lettere :)
 #384666  av rkarlsen
 
mr292 skrev:
inzane2012 skrev:søkefunksjon er greit å bruke...

trur vi må sette en prioritert tråd på detta her så nye folk får det med seg :P
+1,
Hadde vært fint med en tråd om dette slik at vi får samlet papirer og nyttig informasjon. Scanne og opplaste osv :D
vi får jobbe for at godkjenning skal bli lettere :)
Enig der.....
 #384671  av lasse
 
Er ikke bare bare å tak i avgasspapirer, jeg vet om en her inne som kjører en godkjent ombygget en, han fikk tak i avgasspapirer fra EPA i usa for 3sgte i mr2, var ikke rare greiene han fikk, men biltilsynet han var hos godtok dem.
Litt av problemet er at mr2 ikke kom med denne motoren i europa, ergo finnes det ikke europeiske avgasspapirer. Amerikanske og japanske papirer holder egentlig ikke da det måles på en annen måte der (ja, skjønn det dem som kan...)
Har prøvd å få tak i lignende avgassverdier fra EPA selv, sendte masse mailer frem og tilbake, men fikk stadig svar fra nye folk og på helt andre ting...
Endte med at jeg byttet tilbake til 3sge for min del, men prøv å sende mail til EPA, det er ihvertfall mitt tips.
 #384690  av MRPETTER
 
Men det skal jo ikke legges fram noen form for avgasspapierer da bilen er over 10 år i Norge?
Avgasspapirer har med effektavgift og gjøre, og da effektavgiften går av bilen, så skal det heller ikke legges frem noen papirer på dette sier han jeg har kontakt med på BT: )
 #384691  av mr2storbrua
 
MRPETTER skrev:Men det skal jo ikke legges fram noen form for avgasspapierer da bilen er over 10 år i Norge?
Avgasspapirer har med effektavgift og gjøre, og da effektavgiften går av bilen, så skal det heller ikke legges frem noen papirer på dette sier han jeg har kontakt med på BT: )
Man må fremlegge dokumentasjon på at motoren du setter inn i bilen tilfredstiller de samme avgasskravene som når bilen var ny. Man får altså ikke godkjent en svær v8 fra 1965 i en bil fra 2009 uansett om det så er en Bugatti Veyron...
 #384695  av MRPETTER
 
mr2storbrua skrev:
MRPETTER skrev:Men det skal jo ikke legges fram noen form for avgasspapierer da bilen er over 10 år i Norge?
Avgasspapirer har med effektavgift og gjøre, og da effektavgiften går av bilen, så skal det heller ikke legges frem noen papirer på dette sier han jeg har kontakt med på BT: )
Man må fremlegge dokumentasjon på at motoren du setter inn i bilen tilfredstiller de samme avgasskravene som når bilen var ny. Man får altså ikke godkjent en svær v8 fra 1965 i en bil fra 2009 uansett om det så er en Bugatti Veyron...
Nei, det du må dokumentere er at bilen er gitt ut/godkjent med motoren det er snakk om
 #384709  av lasse
 
Nix, er som mr2storbrua her sier, har med miljøhensyn å gjøre, man må bevise at motoren man setter inn tilfredstiller kravene da bilen var ny eller bedre.
Har absolutt ingenting med avgiftene å gjøre, det gir BT blanke f i, det er det tolldirektoratet som tar seg av :wink:
 #384725  av inzane2012
 
syns noen av dere her inne som faktisk HAR fått godkjent turbokonverteringa kan legge ut hva dere har gjort, i ren, ryddig og oversiktlig format, så skal jeg sette tråden som sticky...
etter det blir ALLE andre tråder som omhandler dette slettet så fort di dukker opp...
 #384729  av lasse
 
Har vært i dialog med Roy Tveitan, sjef for opp og ombyggingsgruppen region øst om akkurat dette, grunnen til at min ble bygget tilbake til gti var nettopp mangel på avgasspapirer da dette er ett ABSOLUTT krav.
Dr.Ling her inne har fått godkjent sin ombygd, oppskriften ligger på forumet om man leter litt. I grove trekk går det ut på lister på delenr gti kontra turbo, bevis på at det er byttet deler som er forskjellig og avgasspapirer.