TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• G6r logg.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #385037  av ErikG

Frostvæsken i gasspjeldet kommer pga det er oppvarmet gasspjeld så det ikke skal fryse på vintern.
 #385042  av EXS

takker for raske tilbakemeldinger erik :) greit og ha en plass jeg kan slenge ut de dumme spm mine:P

fikk koblet opp alt av slanger på innsuget idag og boltet det fast, har også funnet ut at det gamle cai oppsettet mitt blir for lite for dette gass spjeldet fysisk, må opp i 3" rør fra 2,5" som jeg har i dag

gettho fix på motorplata... poppnagler og tec7, må legge til at jeg ikke har pusset ned kantene enda
Bilde

litt lengere spacere på den andre manifoilen
Bilde
 #385072  av john_e

Popnagling er bra 8) Er en grunn til at det brukes på fly :wink:
 #385268  av EXS

begynt og lage nytt cai oppsett da det gamle rett og slett hadde mindre diameter en spjeldet og det kan jeg jo ikke ha noe av :P, så nå blir det nye rør i 3" hele veien ned til luftfilteret

ser kanskje ikke så pent ut men filteret blir ikke synlig uansett, litt forskjell fra den gamle overgangen jeg hadde... ser at rørstussen har hvert utsatt for elementene etter og ha hengt "under" bilen i snart 3 år
Bilde

har også påbegynt og lage nytt feste til luftmasse måleren
Bilde

ellers så er det nye manifoiloppsettet stort sett ferdig, mangler bare og bli ferdig med luftfilterstyret..... så kan magesåret mitt fortsette og utvikle seg ang ørkenplata :mrgreen:
Sist redigert av EXS den 27 mar 2011 01:08, redigert 1 gang totalt.
 #385290  av EXS

john_e skrev:Tøft, tror det blir bra :)
ja krysser fingrene :wink: er jeg uheldig så har jeg gjort alt dette arbeidet for ingenting og ender opp med en motor i nødmodus:P
 #385378  av EXS

fremre festene til ørkenplata stort sett ferdig og sveist

Bilde
 #385555  av inzane2012

du er ikke redd for å få mer front-end lift på bilen nå da?
 #385560  av EXS

inzane2012 skrev:du er ikke redd for å få mer front-end lift på bilen nå da?
jovisst :/ da er det tilbake på tegnebrettet igjen, evt prøve og vinkle plata på en annen måte..
 #385564  av john_e

EXS skrev:
jovisst :/ da er det tilbake på tegnebrettet igjen, evt prøve og vinkle plata på en annen måte..
Var en kar på engelske mr2 forumet som lagde sånne plater under hele bilen (mr2 da) og den ble som en drøm å kjøre i høy hastighet :) Tror du berger med noen justeringer hvis det ikke klaffer helt i starten ;)
 #385571  av EXS

john_e skrev:
EXS skrev:
Var en kar på engelske mr2 forumet som lagde sånne plater under hele bilen (mr2 da) og den ble som en drøm å kjøre i høy hastighet :) Tror du berger med noen justeringer hvis det ikke klaffer helt i starten ;)
link?
 #385578  av john_e

EXS skrev: link?
Dessverre, var lenge siden jeg så det :)
 #385581  av EXS

vi tro at bilen blir lettere på styringen ved høyere hastigheter visst plata skulle generere mere løft en vanlig? og mulig mer "vinglete"
 #385582  av inzane2012

Bilde

der kan se på JUN sin "universal" front diffuser at plata har en slags bump for å skape en suge-effekt under fronten for å motvirke front-end lift...

men når det kommer til slike ting som aerodynamikk er det ganske mye som spiller inn...
en annen ting du kan prøve er å lage sånne små "flaps" forran forhjulene, noe som er blitt så populært på nyere biler for tiden :) til og med aurisen min har sånne :P
EXS skrev:vi tro at bilen blir lettere på styringen ved høyere hastigheter visst plata skulle generere mere løft en vanlig? og mulig mer "vinglete"
blir ikke det litt feil? vist lufta under bilen presser fronten opp, så vil vel presset på hjulene minke, noe som gjør at den vil understyre enda mer?
las en annen plass og at ved bruk av denne typen "diffuser" så kunne ventilerte panser vere til stor hjelp for å motvirke front-end lift siden lufta som går gjennom panseret lettere går gjennom og ikke skaper så mye drag...
 #385587  av john_e

inzane2012 skrev: blir ikke det litt feil? vist lufta under bilen presser fronten opp, så vil vel presset på hjulene minke, noe som gjør at den vil understyre enda mer?
Tror han mener at rattet blir lettere på grunn av mindre friksjon ;)
Dere sier det samme, bare på forskjellig måte :)
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 51