TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tikkelyd

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #385194  av Bauf2k

Halloys!
ikveld da jeg kjørte til jobb,så fikk jeg plutselig en tikkelyd. klarte ikke helt å høre hvor den kom ifra, men den hørtest bare når jeg kjørte. forsvant altså når jeg stoppet. og tikkingen økte i hastighet dess forter jeg kjørte og omvendt. var ikke veldig høy tikkelyd,men nok til at jeg la merke til den da jeg skulle finne en sang på cd-spilleren :P noen som har noe forslag til hva det kan være? eller hva jeg kan sjekke?

forresten så forsvant den lyden da jeg kjørte i 1.gir og litt i 2.gir. den kom liksom litt ut i 2.giret.

*93. cs*
 #385200  av Drafter

Bauf2k skrev:Halloys!
ikveld da jeg kjørte til jobb,så fikk jeg plutselig en tikkelyd. klarte ikke helt å høre hvor den kom ifra, men den hørtest bare når jeg kjørte. forsvant altså når jeg stoppet. og tikkingen økte i hastighet dess forter jeg kjørte og omvendt. var ikke veldig høy tikkelyd,men nok til at jeg la merke til den da jeg skulle finne en sang på cd-spilleren :P noen som har noe forslag til hva det kan være? eller hva jeg kan sjekke?

forresten så forsvant den lyden da jeg kjørte i 1.gir og litt i 2.gir. den kom liksom litt ut i 2.giret.

*93. cs*
sånn ventil lignende tikking?
hadde vært fint med et videoklipp hvis det er mulig for deg
 #385204  av Bauf2k

hmm... før jeg kjørte hjem fra jobb, så jeg at den ene hjulbuen var full av snø og is.. så fjerna det og etter det har jeg ikke hørt den tikkelyden på vei hjem.. enten så var det bare helt tilfeldig at den ble borte eller så var det vel isen som lagde den lyden?! :P får vel bare se om den plutselig kommer tilbake igjen da :wink:
og ja, den lyden hørtest litt "ventiltikkende" ut. :P
 #385226  av Mr_Storbrua

Prøvde du og trykke inn clutchen? Greit og vite, for om lyden ikke forandre seg når turtallet detter, så er det hvertfall ikke fra motoren. Om lyden forandre seg, så er det jo motoren den kommer fra :)
 #385227  av Bauf2k

Mr_Storbrua skrev:Prøvde du og trykke inn clutchen? Greit og vite, for om lyden ikke forandre seg når turtallet detter, så er det hvertfall ikke fra motoren. Om lyden forandre seg, så er det jo motoren den kommer fra :)
jeg holdt faktisk clutchen inne for å høre lyden bedre. så lyden var den samme hele tiden.