TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• castrol celica

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #385208  av Lørnings

Lykke til!!! :D sitter her og venter i spenning! :wink:
 #385224  av Mr_Storbrua

Legg ut video så fort du kan :)) Spennende :))
 #385293  av kvass_st215

kjørte bak deg en liten time tidligere og sikla.. så heltebilen dette 8) du så meg sikkert da jeg passerte rett etter 2felten ved sandnes begynte, hadde jeg ikke hatt madammen og hu lille i bilen, så hadde jeg antagelig hengt meg på til mortavika for å kikke litt nærmere på monsteret. Lykke til med bremsing, håper på pene tall :wink:
 #385425  av MOTORSPORTHUSET

1.8 bar da var det 605 på hjula. første forsøk og 560nm på hjula.
ca 720hk i motor. men kan garantert gott over 800 med litt mer trykk.
men vil prøve og ha ting litt holdbart i første omgang.

1,8 det var det minste wastegaten kunne denne gangen med så lite baktykk.

så da var det over med en gang og jeg var fornøyd.. jeg trenkte 550 hjulhester for og være fornøyd
og over 600 på første forsøk da ble det ingen film.
men skal lage en fin en snart med 4 kameraer på bilen.

den begynner og lade på 3000 og er utrolig og kjøre nå. :D

jeg fikk ingen utskrift men kurven er 45 grader fra 3000rm til 8000. med ca 110hjulhetser pr 1000rm så på 7000rm er det eks 490
og på 8000rm er det 600.. kul kurve. akkurat som en råsprek sugemotor. men det er på grunn av kammene.

men må ut med kassen en tur for svinghjulet er løsnet?!
men fort gjort på den det.
Sist redigert av MOTORSPORTHUSET den 29 mar 2011 16:17, redigert 1 gang totalt.
 #385432  av sleeper

MOTORSPORTHUSET skrev:1.8 bar da var det 605 på hjula. første forsøk og 590nm på hjula.
ca 720hk i motor. men kan garantert gott over 800 med litt mer trykk.
men vil prøve og ha ting litt holdbart i første omgang.

1,8 det var det minste wastegaten kunne denne gangen med så lite baktykk.

så da var det over med en gang og jeg var fornøyd.. jeg trenkte 550 hjulhester for og være fornøyd
og over 600 på første forsøk da ble det ingen film.
men skal lage en fin en snart med 4 kameraer på bilen.

den begynner og lade på 3000 og er utrolig og kjøre nå. :D

jeg fikk ingen utskrift men kurven er 45 grader fra 3000rm til 8000. med ca 110hjulhetser pr 1000rm så på 7000rm er det eks 490
og på 8000rm er det 600.. kul kurve. akkurat som en råsprek sugemotor. men det er på grunn av kammene.

men må ut med kassen en tur for svinghjulet er løsnet?!
men fort gjort på den det.

Pingle :wink: Motoren din holder lenge på mye høyere trykk.. ( har jo kjørt min på 2.2kg i 3 år nå.. :D ) ( rart du ikke klarte og holde mer trykk, jeg var oppe i 2.4kg på en 0.6kg fjær med autronic BC..)

Men høres jo bra ut.. legg ut kurve så fort du har mulighet da:-)

NÃ¥r hadde du 1.8kg da?
 #385434  av MOTORSPORTHUSET

jo det var det minste fjæren kunne godta! ikke max. skjønner?

jeg har bygd i 3 år og vil kjøre safe nå litt.

kjører ikke du bare drag da?
men jeg vet og det går men det er jo mye ant som skal funke og av driverk osv.
og 700hk kan du ha på 1.8 og på 3kg. kommer helt an på hvordan motoren er bygget det.
jeg har 1.8 på 4700.
 #385466  av Xlr8

MOTORSPORTHUSET skrev: jeg har bygd i 3 år og vil kjøre safe nå litt.
Bare for og krangle=) hvorfor bygge i 3år og bruke så mye penger uten og ta ut potensialet?:P
Hadde jeg bygget en motor slik så hadde jeg tatt ut "nesten" de jeg kunne vertfall, er jo race deler uansett som har begrenset levetid uansett om du kjører "safe",
men ser og den biten om ønske og få kjørt bilen litt står ganske høyt etter så mangen år:P

uansett pene tall og en super grom bil.=) gleder meg til og se denne live :twisted:
 #385481  av sleeper

MOTORSPORTHUSET skrev:jo det var det minste fjæren kunne godta! ikke max. skjønner?

jeg har bygd i 3 år og vil kjøre safe nå litt.

kjører ikke du bare drag da?
men jeg vet og det går men det er jo mye ant som skal funke og av driverk osv.
og 700hk kan du ha på 1.8 og på 3kg. kommer helt an på hvordan motoren er bygget det.
jeg har 1.8 på 4700.

ah, leste feil ang fjære..

Kjører bane rett som det er jeg.. men skal ikke legge skjul på at jeg ikek er den som er hardest på banen..
Har foresten funnet en måte og få "sveiset" senter diff, men fortsatt ha valget mellom helt låst senter eller åpen senter..( bruker den orginale velgeren på 185 kassa til og velge..
Send meg en PM hvis du er int i det.. )
 #385502  av Rangle

Meget bra resultat med såpass "lavt" ladetrykk! Fått det en del strever etter å oppnå, hvis du har en kurve som tilsier 45graders graf, burde du allerede på 3000rpm til 3500rpm ha en go del effekt.
Du har vell dynopapirene? Hadde vorre kjekt å høre hva du klarte på dette området (3000-3500) da mange er mest opptatt av toppeffekt i en "banebil".

Gratulerer med bemsinga :wink:
 #385507  av ArildM

Flotte tall, gratulerer :)
 #385511  av Andrepedersen

Flotte tal :) Sjønner godt at du vill prøve å holde ting driftsikkert, etter 3 år med bygg er det kjip vist ting ender opp i fiasko og som du sier det er unødvendig å gjøre ting flere ganger :)

Men, er det noe som gjennstår nå? Har du fått på bakluke ?
 #385529  av James

Meget gode tall! Gratulerer :)
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 90