Ackrite skrev:tojo skrev:Take a tit on it: http://mkiv.com/techarticles/auto_to_6s ... index.html[/quote
Kan være litt til hjelp, men hadde ikke tenkt og bytte kasse.
har en 5spd som er ganske tight og fin.
eneste jeg vet som begynner og bli modent er clutchen og diffen.
Dersom du skal godkjenne, så vil jeg advare om en papirmølle uten sidestykke. Du kan søke litt rundt, spesielt i MR2 forumet om godkjenning så finner du vell en del diksusjoner. Det er kansje lettere for Supra siden den ble levert i europa med turbo, i motsettning til MR2 som kun ble levert med turbo i USA. Om du kræsjer og skader deg selv eller andre i en en bil som ikke er godkjennt, så kommer forsikringselskapet til å voldta deg.
Hva som må byttes er i såfall ditt minste problem. Roughly så er prosessen for å godkjenne noe slikt:
- Skaffe papirer på hvilke tekniske forskjeller det er på NA og twin. Gjør det så ryddig og lettlest som mulig.
Delenavn ------ delenummer NA ------- delenummer twin
- Dette må du ha på alle deler som er ulike, og de som er like, men som er av betydning. Feks om bremsene er like, burde du dokumentere dette. Men om servopumpa er lik, så trenger du neppe å dokumentere det.
- Når du har all dokumentasjonen så må du sende søknad til BT om ombygging. Du må da inkludere skilt og chassi nummer, samt hvilket hvilket verksted som skal gjøre/kontrollere jobben.
- Når du da får svar fra BT så må du ta det derifra. De kan kreve mer dokumentajson, de kan si okay go!
Hovedpoenget:
IKKE start med ombyggingen før du har snakket/fått grønnt lys fra BT. 