TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 na Tougestuk

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #385684  av john_e

NÃ¥ er alt klart for godkjenning 8)

Baklysfix:
Startet med den rustklumpen her
Startet med den rustklumpen her
IMG_2621.JPG (792.25 kiB) Vist 546 ganger
Stålrondell og lodding gjorde susen!
Stålrondell og lodding gjorde susen!
IMG_2631.JPG (780.68 kiB) Vist 546 ganger
 #385707  av Tribalti

john_e skrev:NÃ¥ er alt klart for godkjenning 8)
NÃ¥r blir det etter-kontroll da? :)
 #385710  av ArildM

Jepp, om en bil har et fint stuk har eieren lagt sin stil på det med et bra resultat :)
Kan for eksempel si at stylingen på en bil gir bilen et pent stuk, eller at bilen fikk et mye finere stuk etter at den ble senket.
Tror jeg? :)
 #385712  av MRPETTER

ArildM skrev:Jepp, om en bil har et fint stuk har eieren lagt sin stil på det med et bra resultat :)
Kan for eksempel si at stylingen på en bil gir bilen et pent stuk, eller at bilen fikk et mye finere stuk etter at den ble senket.
Jeps: )
 #385714  av trd2000gt

MRPETTER skrev:
ArildM skrev:Jepp, om en bil har et fint stuk har eieren lagt sin stil på det med et bra resultat :)
Jeps: )
I see! :idea:
 #385733  av john_e

Etterkontroll er bestillt til mandag :) Alle lys fungerer nå skikkelig, og batteriet er sikret som det skal.

"Stuk" er vel en betegnelse på stilen man velger for bilen, gjerne med mye vekt på hjul og kjørehøyde :)

Jeg kommer mest sansynlig til å kjøre 40/40mm senk og 17x8,5 3-delte revolution felger (De originale fra 90-tallet)
Litt dekkstrekk skal skal jeg ha, inkludert passende camber for harde svinger.

Aner ikke inpresset på felgene enda, men de skal bygge ut en del mer enn de jeg har nå. Sjekket med photoshop render at det blir bredere.

- Fangerne blir antakeligvis stripset med grå strips, fronten skal bli svart igjen, og jeg skal male tauekrokene røde.
- Kommer muligens til å bygge opp ett enkelt kombinert deksel i epoxy for å ha over motorrom, bagasjerom, og som vinge. (Skal få det til å se ut som det kunne kommet sånn fra Toyota)
- Skal også bygge nytt og stivt egenkonstruert tårnstag bakpå med tiden.
 #385993  av john_e

Endelig ble det noe som ligner vår! :D
Kjørte meg en tur med taket av i sola, helt utrolig godt!

Tok en etterlengtet bilvask i det fine været også! :)

Ren bil!
Ren bil!
IMG_2638_2.JPG (886.12 kiB) Vist 481 ganger
Nå som etterkontrollen skal bli gjort i morgen (fridag for meg, jippi!) får jeg montert rattet og alt det andre som jeg måtte originalisere.
Tok meg tiden til å trekke enda en del i bilens interiørtema.
MÃ¥tte bare trekke opp adapteret.
MÃ¥tte bare trekke opp adapteret.
IMG_2652_2.JPG (801.02 kiB) Vist 481 ganger
 #386022  av Audun F

Vaske bil kan ofte være noe drit, men med en sånn bil er det jo bare gøy :)

Skal du gjøre noe spesielt med de hulla i bagasjelokket og på sidene? syntes jeg så noe om et komplett bagasje/motorrom-lokk, så da skal du kanskje ikke ha vinge heller?

Ellers good work med interiøret! :)
 #386052  av john_e

Audun F skrev:Vaske bil kan ofte være noe drit, men med en sånn bil er det jo bare gøy :)

Skal du gjøre noe spesielt med de hulla i bagasjelokket og på sidene? syntes jeg så noe om et komplett bagasje/motorrom-lokk, så da skal du kanskje ikke ha vinge heller?

Ellers good work med interiøret! :)
Ja, er det er bare gøy med Mr2 vask. Spesiellt på sånne dager som det var i Trondheim i dag :)

Skal legge svart folie over hullene først tenker jeg (har begynt på antennehullet du ser på bildet ;) )
Motorlokket jeg snakker om er med en slags spoiler/vinge som er en forlengelse av bagasjelokket. På en måte en lengre versjon av ducktail.

Takk for interiørkommenten, skal legge ut noen skikkelige bilder av det etterhvert :)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 54