TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Robins ombygging 3SGE til 3SGTE,Godkjent!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #385724  av rkarlsen

samejon skrev:Håper virkelig du får det til! Gratulerer med papirer og et steg videre :D
Takker. Blir spennende og se om de sier OK til dokumentene.
Skal ta bilen på et verksted vi kan sette bilen på løftebukk så det bare er å heise opp bilen når motoren skal ut. hehe. :D
 #385732  av lasse

Blir spennende dette, jeg har trua! :D
Motorbyttet burde gå greit på en helg ja, rekorden min er 11 timer, da inkludert nesten en times kjøretur for å hente deler :wink:
 #385794  av rkarlsen

lasse skrev:Blir spennende dette, jeg har trua! :D
Motorbyttet burde gå greit på en helg ja, rekorden min er 11 timer, da inkludert nesten en times kjøretur for å hente deler :wink:
SÃ¥pass!
Må bytte hjullager å noen småting på bilen samtidig så det blir nok ikke ny rekord.
Skal sette på senkesett(hvertfall i følge planen) å få dette godkjent samtidig.
Har lyst til å senke bilen 40/40 :D
 #385823  av lasse

Om du skal senke så burde du kjøpe inn nye lenkestag i samme slengen, veldig sjelden man får dem av uten vinkelsliper dessverre...
Hvilken årsmodell har du?
Om du har en 90-91 og senker, anbefaler jeg deg å kjøpe inn dempermansjettene fra 92+ modellene, kortere demperstoppere på dem, som er ett must når du senker disse bilene, ellers hviler bilen bare på demperstopperene og det er ikke særlig behagelig og det tar i tillegg knekken på demperene dine ganske fort... Men om mansjettene dine er hele og fine går det greit å bare kappe av en bit av demperstopperene på dem også :wink:
 #385825  av rkarlsen

lasse skrev:Om du skal senke så burde du kjøpe inn nye lenkestag i samme slengen, veldig sjelden man får dem av uten vinkelsliper dessverre...
Hvilken årsmodell har du?
Om du har en 90-91 og senker, anbefaler jeg deg å kjøpe inn dempermansjettene fra 92+ modellene, kortere demperstoppere på dem, som er ett must når du senker disse bilene, ellers hviler bilen bare på demperstopperene og det er ikke særlig behagelig og det tar i tillegg knekken på demperene dine ganske fort... Men om mansjettene dine er hele og fine går det greit å bare kappe av en bit av demperstopperene på dem også :wink:
Notert.. Har 90 mod ja.

Takker.
 #386240  av rkarlsen

Ser noen turbo motorer har kat i downpipen på turbo mr2 en, vet jeg har det.
Noen som vet om det er bare rør fra downpipen til lydpotte eller om det er kat der også?

Må finne ut om hvordan det skal være..?

Har tenkt på å sette på 3" eksos med 5" utblås etterhvert men må få bilen godkjent med orginaleksos først.
 #386328  av rkarlsen

lasse skrev:Er originalt en kat i "b-pipen" også...
OK. tips om hvor jeg kan få tak i dette?
Evnt om det går å bruke N/A b-pipe?
 #386401  av lasse

Vokser vel ikke akkurat på trær disse, men du får vel fortsatt tak i hos toyota? Koster nok mer enn det smaker men...
Eksosen på gti er helt annerledes, passer ihvertfall ikke bolt on.
 #386759  av rkarlsen

går litt treigt nå pga jobber når BT har åpent. men har fri på onsdag så skal dit da. Pappa snakket med en han kjente i BT som sa at hvis bilen blir så og si orginal så skulle det vel ikke være noe problem å få dette godkjent. mangler vannpumpe og eksos så har jeg alt. sendte pm på eksos anlegg for 2 sek siden.
 #387186  av rkarlsen

Har i dag vært på BT, men de ville ha dette elektronisk da det var enklere å se igjennom dette da.

Så da sendte jeg en mail til de med alt av avgasspapirer. så får vi se hva de svarer.

irriterende at de ikke kunne sagt dette før!!!
 #387480  av rkarlsen

Har fått svar på spørsmålet om avgasspapirer i dag.

Svaret var NEI. Dette visste de ikke engang hva var!!!? De kunne ikke lese noe ut av dette!!!!

Så fortsettelse blir jo da å høre rundt med forskjellige personer/firmaer ang avgasspapirer.
 #388075  av rkarlsen

Tenkte jeg skulle legge ut litt om hva som har skjedd de siste dagene.

Jeg ikke har fått fatt i så mye info, men har fått tak i clutsj, vannpumpe og løperulle.

Fikk beskjed fra BT om at jeg måtte ha avgasspapirer fra importør i Norge, så jeg har da sendt mail til samtlige importører i Norge for å høre om de kan hjelpe meg.

Så nå skal jeg begynne å pusse Rough motorsport vinge.. :D har fått lakk kode og alt så begynner i helgen.

Må bytte reg.reim og litt små fix på motoren samt gå over girkasse(Heldigvis bare vaske).

Blir lagt ut bilder når jeg begynner, men blir litt trangt med noen motorsykkler, en mx5 og en crosskart som skal settes sammen.

Hvis noen har noen tips ang importører hadde det vært fint.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9