TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 Dashboard lamper lyser i alle regnbuensfarger

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #385884  av Drafter

Bilen sto vel 1-2 dag uten å bli starta å var ganske seig å få start på
Måtte sette på motorvarmer i en 30min-time for å få start, som sto litt unna fordeler og blåste på
(kan tps sensoren være paj siden den sto ganske nærme tror jeg)
Prøvde nå nettopp og bilen var like lei å få start, men den fuska i gang...
Går omtrent 1200-1500rpm på tomgang (ikke unormalt, det er jo trossalt en mr2........)

Problemet er, når motoren går lyser det i nesten alle lampene i dashboardet
1.Batteri/ladelampe
2. "!" for parkbrems/lite bremsevæske
3. Gul oljelampe (den med bølger under, indikirer vel for varmgang i motor)
4. Motorlampe (med vifte?)

Jeg vet jo at jeg har både nok olje og væske...
Noen som har vært borti sammen problemet?
:roll:
 #385893  av Drafter

mr2storbrua skrev:GÃ¥en dynamo!
Har sølt litt olje på den så ka jo hende..
Eller om det bare er dårlig kontakt.

Ser ikke noe gøy ut å bytte den...
MÃ¥ vel ned med eksos og kanskje drivaksel? (da kommer man lett til) :lol:

Noen som har en liggende?
Er uaktuelt å kjøpe ny... :roll:
 #385894  av Mr_Storbrua

har ikke mr292 akkurat bytta dynamo på sin? er vel en gti det også? spør han hvor han kjøpte, tror ikke det var noe brukt og finne her på forumet hvertfall..
 #385895  av mr2storbrua

FireWalk hadde hvertfall en til salgs, vet ikke om han har solgt den nå...
Ellers er det vel mulig å få tak på en byttedynamo eller kjøpe fra utlandet.
 #385899  av Drafter

Motorlampa lyser kontinuerlig så er ingenting feil der...
Lading på batteri var litt over 15,5v.. omtrent 1 volt mer enn den burde..
Har vel for så vidt ikke så mye å si, men får skaffe en ny..
 #385920  av IceSan

den sitter i dynamoen men jeg ville ha sjekket ledningen vis det er brud å det kommer vann så vil den også lade for mye
 #385922  av Drafter

IceSan skrev:den sitter i dynamoen men jeg ville ha sjekket ledningen vis det er brud å det kommer vann så vil den også lade for mye
Det er så HELV#! trangt der, ser jo knapt noen ledninger med mindre jeg fjerner dynamoen jo.. :lol:
 #385923  av IceSan

Drafter skrev:
IceSan skrev:den sitter i dynamoen men jeg ville ha sjekket ledningen vis det er brud å det kommer vann så vil den også lade for mye
Det er så HELV#! trangt der, ser jo knapt noen ledninger med mindre jeg fjerner dynamoen jo.. :lol:
trangt er det :) kommer til under :D
 #385927  av Drafter

IceSan skrev:
Drafter skrev:
trangt er det :) kommer til under :D
joa.. men til tider man skulle ønske visse ting ikke var så trangt.. :roll:
lader jo 15,6v... :lol:
 #391618  av madmax313

sjå etter ei hvit lednig med en rød strek på, som er på dynamoen.
den hvar av os mæ. då fikk æ discolys i dashboarde.. å lada me nesten 20v. å det hva ikke batterie gla i... :shock:
 #391622  av mr292

Mr_Storbrua skrev:har ikke mr292 akkurat bytta dynamo på sin? er vel en gti det også? spør han hvor han kjøpte, tror ikke det var noe brukt og finne her på forumet hvertfall..
stemmer, jeg bytta dynamo. toyota kan skaffe byttedynamo. men prisen er drøy.
ellers spurte jeg meca, de hadde den ikke på lager da jeg ringte, og leveringstiden var lang, siden de ikke hadde på hovedlageret i sverige heller.
ble så en lokal mekonomen bedrift kunne skaffe. fikk først svar på at de ikke hadde den i systemet sitt, men de skulle undersøke litt mer og ringe meg opp dagen etterpå(så er usikker på om de gjorde ett untakkstilfelle). det gjorde de og jeg betalte 1500 kr (fikk 100 kr rabatt) for byttedynamo.

detaljert instruksjon:
1. ta av minuspolen på batteriet!
2. løsne den store skruen under dynamoen.
3. løsne den lille skruen som går inn i dynamoen ovenifra
4. løsne/ta av dynamoreima ved å skru på den lange justeringsskruen. (og puff dynamoen innover)
5. ta av ledningene som går inn i dynamoen, 1 strømledning og 1 kontakt med signalkabler.
6. ta av skruene som går inn i dynamoen, og legg igjen dynamoen på eksos/travers.
7. skru av dynamobraketten (5 skruer) og plukk den ut ovenifra.
8. plukk ut dynamoen ovenifra.

den store skruen på dynamoen, samt noen skruer på dynamobraketten (i hvertfall de 3 nederste) må du ta nedenifra.

sett sammen igjen i motsatt rekkefølge.
 #391628  av Drafter

mr292 skrev:
Mr_Storbrua skrev:har ikke mr292 akkurat bytta dynamo på sin? er vel en gti det også? spør han hvor han kjøpte, tror ikke det var noe brukt og finne her på forumet hvertfall..
stemmer, jeg bytta dynamo. toyota kan skaffe byttedynamo. men prisen er drøy.
ellers spurte jeg meca, de hadde den ikke på lager da jeg ringte, og leveringstiden var lang, siden de ikke hadde på hovedlageret i sverige heller.
ble så en lokal mekonomen bedrift kunne skaffe. fikk først svar på at de ikke hadde den i systemet sitt, men de skulle undersøke litt mer og ringe meg opp dagen etterpå(så er usikker på om de gjorde ett untakkstilfelle). det gjorde de og jeg betalte 1500 kr (fikk 100 kr rabatt) for byttedynamo.

detaljert instruksjon:
1. ta av minuspolen på batteriet!
2. løsne den store skruen under dynamoen.
3. løsne den lille skruen som går inn i dynamoen ovenifra
4. løsne/ta av dynamoreima ved å skru på den lange justeringsskruen. (og puff dynamoen innover)
5. ta av ledningene som går inn i dynamoen, 1 strømledning og 1 kontakt med signalkabler.
6. ta av skruene som går inn i dynamoen, og legg igjen dynamoen på eksos/travers.
7. skru av dynamobraketten (5 skruer) og plukk den ut ovenifra.
8. plukk ut dynamoen ovenifra.

den store skruen på dynamoen, samt noen skruer på dynamobraketten (i hvertfall de 3 nederste) må du ta nedenifra.

sett sammen igjen i motsatt rekkefølge.
Vet det..
Var jo jeg som forklarte deg akkurat det der i en annen tråd da, nepe :P

Og alle de lampene som lyste = oppbrent ledningsnett..

Fikk bytte dynamo til 1800 jeg :D