Leste noe i en bok en gang:
FOR kraftig pumpe fører til ekstra sirkulasjon pga. for høyt trykk
som igjen gjør at bensinen utvider seg pga. varmen som utvikles som igjen fører til mindre bensin i sylinder ved samme trykk og duty cycle
som igjen motvirker det en egentlig prøver å oppnå...... (verdens lengste setning?
).
En bi-virkning kan i såfall være at selv om motoren er perfekt mappet for korte turer etter optimalisering på rullende landevei vil den få tynnere og tynnere blanding etterhvert som bensintemperaturen stiger... worst case: meltdown av motor!
Innser at dette høres veldig paranoid ut, noen som har vært borti problemstillingen før?
FOR kraftig pumpe fører til ekstra sirkulasjon pga. for høyt trykk
som igjen gjør at bensinen utvider seg pga. varmen som utvikles som igjen fører til mindre bensin i sylinder ved samme trykk og duty cycle
som igjen motvirker det en egentlig prøver å oppnå...... (verdens lengste setning?

En bi-virkning kan i såfall være at selv om motoren er perfekt mappet for korte turer etter optimalisering på rullende landevei vil den få tynnere og tynnere blanding etterhvert som bensintemperaturen stiger... worst case: meltdown av motor!
Innser at dette høres veldig paranoid ut, noen som har vært borti problemstillingen før?