TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger jeg varebilvegg?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #385768  av mr2storbrua

Som noen har fått med seg har jeg nettopp handla meg en LandCruiser LJ70 86-modell. Denne er registrert som varebil, men mangler varebilveggen. Han som solgte meg bilen sa at dette ikke er påbudt i så gamle biler. Trenger jeg å skaffe vegg eller er det lovlig uten?
 #385772  av EXS

det er vel en 10 års regel som gjelder her (fra bilen ble førstegangs registrert i Norge) er den eldre en 10 år så er det ikke noen avgifter og hente fra statens side og da bryr de seg vel ikke,

men har ikke noen kilde på det
 #385775  av Zepticon

EXS skrev:det er vel en 10 års regel som gjelder her (fra bilen ble førstegangs registrert i Norge) er den eldre en 10 år så er det ikke noen avgifter og hente fra statens side og da bryr de seg vel ikke,

men har ikke noen kilde på det
Hvilket igjen vil i at du ikke trenger å betale annet enn omregistreringsavgift dersom du vil sette i resten av setene?
 #385778  av mr2storbrua

Jeg vet at jeg kan omregistrere den uten å betale avgift, men da må man skaffe bakseter og seler. Egentlig vet jeg ikke om jeg vil ha bakseter pga mindre bagasjeplass...

Er ikke sikkert BT bryr seg så veldig, men det er jo ganske enkelt for de å ilegge meg kjøreforbud slik at jeg må inn med vegg og får mindre plass til justering av setet, og da blir de jo glade :roll: Blir jo også et problem med EU-kontroll...
 #385780  av ArildM

Utstyr som ikke er montert når bilen ble registrert kan ikke kreves montert i etterkant (ingen lover har tilbakevirkende kraft).
Så jeg vil tro at på samme måte som at Corollaen min ikke har seler bak (siden det aldri har vært der) så trenger ikke du heller denne veggen, om den ikke var der når bilen ble registrert :)
 #385919  av |plumbo

jeg har en 1970 varebil og ble stoppa av politiet og fikk kjøre forbud pga jeg hadde ting i bagasje romet uten skille vegg. fikk lov til og kjøre videre uten gebyr når tingene ble hentet på henger av en anna kar .
( nå skal det nevnes at det var en motor i papp esker så det var tunt nok . )