TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota MR2 GTI 91 "returfjær"

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #385984  av Albe

Har en -91 MR2 med ett problem, motstandsvaieren eller hva det kalles for gasspedalen har gått heden, og jeg spurte Toyota Levanger om å få bestillt en ny, problemet var at denne delen fikk jeg ikke bestille, jeg måtte da bestille hele gasshuset, noe som koster 15.000,- :cry:

Dette synes jeg var en skarp pris å måtte ut med da det ikke er noe annet galt, noen tips om hvor jeg kan skaffe en slik vaier? Er ikke noen mekaniker selv så aner ikke hva den heter. Men merk at det ikke er selve gassvaieren, men en motstand som gjør at pedal går tilbake i "null" når du slipper den.

Var en "spennende" opplevelse når denne røk på en forbikjøring da gassen holdt seg på fullt :(

Noen som kan hjelpe?
Dette er bilde av problemet.
Dette er bilde av problemet.
DSC00039.JPG (183.44 kiB) Vist 1217 ganger
Bilen min =)
Bilen min =)
DSC00040.JPG (251.93 kiB) Vist 1217 ganger
Sist redigert av Albe den 19 apr 2011 15:33, redigert 1 gang totalt.
 #385992  av Morten

15000? :lol: det er det villeste jeg har hørt for et gasspjeld. :mrgreen:

Kjøp et brukt et og bytt som en enhet. Det er sikkert både enklest og billigst.
Er dette det riktige? http://cgi.ebay.co.uk/Toyota-MR2-MK2-SW ... 45f9b682ce

Hvis ikke har jeg kanskje et liggende.
 #385994  av Albe

Hei, og takk for svar =)

Er ikke hele spjeldet, men er vaieren som skal strekkes i rundt den metallbiten du ser på bildet, rullen er på bildet enda, men den har knekt av, noe som gjør at gassen er i bunn hele tiden hvis du ikke drar ut pedalen selv. Kjempeflott om du har =P hadde håpet jeg skulle slippe å bytte hele greia da det kun er vaieren som er røket.

Yep, 15.000,- hos Toyota, forklaringen var at dette var en mitsubishi motor og at Toyota ikke hadde delene selv (måtte bestilles fra japan eller gudene vet hvor)

Kan forøvrig ikke se den vaieren på bildet i linken du sendte heller =(
 #385995  av inzane2012

vil anbefale deg og lese forum reglene før du poster ditt første innlegg, en skikkelig emnetittel er obligatorisk.

Ellers vil jeg ønske deg velkommen til ts-ogn og håper du blir en aktiv bruker :)

PS:
Albe skrev: Yep, 15.000,- hos Toyota, forklaringen var at dette var en mitsubishi motor og at Toyota ikke hadde delene selv (måtte bestilles fra japan eller gudene vet hvor)
Mitsubishi motor? HÆ? hvilken motor i mr2 som var fra mitsu? den skjønte jeg ikke helt... riktig nok så er det yamaha som har levert selve motoren til mr2, men resten er det da vel vitterlig toyota som står for vel?
 #385997  av Albe

Dette var det svaret jeg fikk etter at de hadde sett igjennom det som fantes av skjemaer over motoren på data`n for å se om de kunne skaffe meg delen, vet lite om det selv, men mekanikeren og kundebehandleren sa i samsvar at det var mitsubishi motor :) men om det var noe de sa for å bli kvitt meg aner jeg ikke =)

***Hehe, skal ikke lage flere poster med slik tittel, beklager =)
 #385998  av James

shit for noen priser.. jeg solgte mr2 GTi innsug sammen med gasspjeld for en 100lapp forige uke :roll:
 #386001  av Drafter

James skrev:shit for noen priser.. jeg solgte mr2 GTi innsug sammen med gasspjeld for en 100lapp forige uke :roll:
8)
 #386077  av inzane2012

Albe skrev:Dette var det svaret jeg fikk etter at de hadde sett igjennom det som fantes av skjemaer over motoren på data`n for å se om de kunne skaffe meg delen, vet lite om det selv, men mekanikeren og kundebehandleren sa i samsvar at det var mitsubishi motor :) men om det var noe de sa for å bli kvitt meg aner jeg ikke =)

du kan lett endre emnetittelen, bare endre den i første posten din det :)

men tror di folka du har snakka om må ha vert dritings... så lenge jeg har vert her inne, og på alle andre mr2 forum jeg har sett, så har jeg aldri sett at noen har sagt noe om mitsu motor...

uansett, sjekk ut http://www.toyodiy.com der kan du finne rett delenr på delen du skal ha, så gir du den til karen bak skranken på verkstedet, og når han da finner ut av det så kan le han opp i trynet :P

her er forresten direkte link til throttlebody assembly'n
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1991_T ... l?hl=22210
koster riktig nok ikke 15 lapper, men var ikke direkte billig heller
 #386081  av Audun F

Kan bekrefte den prisen ja, fikk samme overslaget da jeg skulle ha noe til det originale spjeldet mitt...

Jeg har jo mye dobbelt opp av deler til spjeldhuset, men er litt usikker på hva man egentlig er på jakt etter?
 #386090  av marlboro1310

OT, er vel Yamaha kontruksjon mere enn Mitsubishi? :roll:
 #386117  av MR2i

Er vel den returfjøra som er knekt. En mekanisk bedrift som har fjærstål burde kunne lage en sånn enkelt.. ?
 #386120  av MR2i

Om det ikke er turbo, så er den her: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1992_T ... _2211.html
Er ikke løst nummer på den fjæra..
 #386147  av Drafter

inzane2012 skrev:
Albe skrev:Dette var det svaret jeg fikk etter at de hadde sett igjennom det som fantes av skjemaer over motoren på data`n for å se om de kunne skaffe meg delen, vet lite om det selv, men mekanikeren og kundebehandleren sa i samsvar at det var mitsubishi motor :) men om det var noe de sa for å bli kvitt meg aner jeg ikke =)

du kan lett endre emnetittelen, bare endre den i første posten din det :)

men tror di folka du har snakka om må ha vert dritings... så lenge jeg har vert her inne, og på alle andre mr2 forum jeg har sett, så har jeg aldri sett at noen har sagt noe om mitsu motor...

uansett, sjekk ut http://www.toyodiy.com der kan du finne rett delenr på delen du skal ha, så gir du den til karen bak skranken på verkstedet, og når han da finner ut av det så kan le han opp i trynet :P

her er forresten direkte link til throttlebody assembly'n
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1991_T ... l?hl=22210
koster riktig nok ikke 15 lapper, men var ikke direkte billig heller
De prisene som er på toyodiy kan du gange med TO.. så det er nok ganske så riktig pris hos toyota :wink: