TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Soarer- powerdrift

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #382134  av 1JZ-GTE

satser på et holbart system med HKS fuel rail, 650cc dyser, SARD 265l/h pumpe, bedre filter, og SARD bensintrykkreg. Da får jeg litt å gå på med tanke på senere utvikling også.. Noen som har noe erfaring med å bruke Fittings Of Norway?
 #382135  av ErikG

F.o.N. er bra det, ellers kan du også bruke maxam-tuning som jeg har gjort på fittings. Er det en programerbar motorstyring du har så må du huske og remappe når du gjør endringer.
 #382139  av 1JZ-GTE

ErikG skrev:F.o.N. er bra det, ellers kan du også bruke maxam-tuning som jeg har gjort på fittings. Er det en programerbar motorstyring du har så må du huske og remappe når du gjør endringer.
Ja, regner med at den er programmerbar.. men det vet jeg ikke helt sikkert, ska på verkstedet etterpå å sjekke litt på den styringa der og muligens ta noen bilder:)

Takk for tips og hjelp
 #382152  av Supramk3turbo

Fordeler, motoren går mye kaldere. Kaldere forbrenning, lettere å ta ut effekt i forhold til vanlig bensin/ Snillere tenning.

Ulemper. Du trenger mye mere suppe. Noen har hatt problemer med motoren etter konvertering til e85, antydninger til korrosjon/rust i sylindervegger og andre steder. Men dette kan jeg ikke bekrefte at er tilefelle eller ikke. :D
 #382159  av 1JZ-GTE

er det jeg også har hørt! korrosjon er jo ikke noe kult å få.. Tror det blir bensin først med det oppsettet jeg får nå, også bare mapper jeg dette og ser om jeg blir fornøyd med resultatet!

Vil gjerne bruke litt penger på å få mappet dette så nøyaktig som mulig, og lurer på hvem som er best i Oslo/Akershus området på dette..?
 #382162  av Supramk3turbo

Jeg tror nok den beste du kan velge er christer halvorsen i PBC auto, både jeg og flere på forumet er vel fornøyd med han :D
 #382163  av ErikG

Jeg har bilen min hos christer nå så får se hva han får til. Han var i Abu Dhabi å mappet bilen Fredric Aasbø vant FormulaD løp med denne uka. Han holder til like ved Vålerbanen, men mapper i Drammen eller Oslo.
 #382198  av 1JZ-GTE

Da satser jeg på at han klarer å mappe dette sånn passe bra da:) Noen som veit hva han tar i timen?
 #383449  av 1JZ-GTE

Da var fuel rail, 650cc dyser, nye plugger, alt av bensinslanger(E85) og AN koblinger og snart ny pumpe i boks! Ny clutch på vei inn+ Ny olje på kasse og diff;)
stor takk til GH Fittings på Sofiemyr for veiledning!

Disse pluggene er absolutt å anbefale! veldig fornøyd!

(NGK BKR7EIX)

Neste blir å få "åpnet" eksosen litt..
 #383458  av 1JZ-GTE

Lagde en kjapp løsning til kommende brytere og målere.. venter på bur osv med å lage en ordentlig dash;)
185863_10150142776275639_542735638_8555015_2795474_n.jpg
185863_10150142776275639_542735638_8555015_2795474_n.jpg (84.14 kiB) Vist 1474 ganger
 #383795  av Radial

husk at orginal-snurrene gir seg MEGET raskt over 0,9-1 bar....type turbinhavari. særlig om du bruker uorginal downpipe/fjerner kat'n. Skjønner ikke at Mr Øksnevaad har klart å kjøre en sesong på 1,1 bar med sine, men han kjørte E85 - kan kanskje ha noe med saken å gjøre :)

Skaff deg en Supra MK4 pumpe til tanken med en gang :) Det trenger du til de dysene der :)
Christer tar seg godt betalt for mapping, men samtidig er han ganske enerådene på markedet, og har nå fått sinnsykt mye erfaring med en haug av motorer :P

Lykke til!
Jeg er ikke ferdig før til sommer'n ett sted...alt for lat, huff :P hahaha
 #386101  av 1JZ-GTE

Da har kjerra fått no så inni helvete med rattutslag og ny clutch! Nå trenger jeg en batterikasse som e godkjent.. Så om noen har en liggende, eller har tips til hva jeg kan lage en av, så på forhånd takk!

Takker Tom Ole og Morten fra Japan Auto for helt konge oppfølging og hjelp!
 #386109  av 1JZ-GTE

Også funnet ut at en god del av kontaktene til både dyser og plugghetter er gåene, særlig de to bakerste på plugghettene inn mot kupeen hvo det er varmest antar jeg. nå går den bare på 5 av sylinderene. Så tar en tur til Toyota i dag og ser hva dem har liggende av slikt, hvis ikke blir det non-kontakt løsning på alt;)

At dem ikke klarer å lage sånt i noe materiale som tåler varme...