TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SW20 - Hvordan demontere sidedeksel ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #386118  av Iceman22

Hei.
Har fått en skade på en MR2, på det sidedekslet med luftinntak på siden (plastikk).
Men finner ikke ut hvordan jeg skal demontere det, må gjøre det pg.a. det skal sparkles og lakkeres.
Er en fersk MR2 eier så har lite erfaring, håper noen kan komme med en forklaring åssen man gjør det.
Takk på forhånd.

Merket på bilde:

Bilde
 #386121  av hmsilset

skru av ett par skruer av innerskjermen av så du kommer til å få av skruene lista er festet i tror jeg er måten å gjøre det på :)
 #386128  av hmsilset

Audun F skrev:Man må vel ha av pyntelista som sitter der, og det krever at man tar det fra baksiden - altså inne i bilen. Mener å huske det var en lang 10'er man måtte bruke for å få skrudd den ut/av...
Nei, ikke fra inne i bilen.jeg tok av hjulet, løste ett par skruer i hjulbua som er festet i innerskjermen,bøyde ut innerskjermen og skrudde i vei synes jeg å huske.Hadde det vært vanskeligere hadde jeg nok ikke klart det :)
 #386129  av Mr_Storbrua

mener også at den sitter innenfra, altså inni bilen. Men sitter muligens en inni innerskjermen bak
 #386132  av mr2storbrua

Såvidt jeg kan huske er det en eller to som sitter inni hjulhuset, også to eller tre fra innsiden. Da må du fjerne dekselet ved selen...
 #386133  av Iceman22

Ok takk da har jeg ihvefall noe jeg kan se etter :)
 #386134  av john_e

Ja, listene sitter med mutter inni kupeen også, jeg ødla nesten begge listene på min før jeg fant ut av det.

I tillegg er det to muttere på innsiden av hjulbuen, og en sånn klipsplugg nederst ved døra som bare er å trekke av. Altså: 3 muttere, og 1 plugg på hver side :) (Må vel av med sideskjørtet også ut i fra bildet)
 #386212  av hmsilset

Rart.Kan ikke huske at jeg skrudde ut noe fra inni coupeen jeg :) Mr2n min er sikkert en sånn limited edition :wink:
 #387023  av Iceman22

Har demontert dekslet.
På min bil så var det kun en 10 mutter på innsiden i kupen, en 10 ved hjulbuen også er det bare å dra det ut (sitter på en klips også som løsner når du drar).
Da løsner dekslet, sideskjørtet er festet for seg selv.
Men har sett på en annen MR2 så er dekslet og sideskjørtet sammen i et, slik det ser ut på bildet over...
 #387144  av Iceman22

Her er bilde av mine MR2, begge 91 mod.
Den svarte har dekslet for seg selv, mens på den hvite så er deksel og sideskjørt sammen...
:wink:
Vedlegg
mr2 motorswap 012.JPG
mr2 motorswap 012.JPG (329.3 kiB) Vist 2311 ganger