TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HÃ¥ndbrekk henger pÃ¥ pÃ¥ hilux 2004 mod

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #385939  av samejon

Sliter med at brekker ligger på konstant på hilux'n. Når den har stått stille en dag, så er det skikkelig herk å få kjørt i gang. Da låser det godt. Når jeg skal bruke brekker i normale former, så funker det nesten ikke. Hva burde jeg gjøre? Må jeg bytte bremsebånd og smøre opp osv? Eller går det ann å smøre det opp på noen måte eller lignende? Er det kukete på en hilux?
 #386136  av Haugrud

Tipper du må ha nye handbrekkwire...Ta av tromlene/skivene bak og rengjør godt..få med deg en som kan dra litt i brekket mens du ser om alt fungerer! Men sånn du beskriver det, så tpper jeg at wire'ene dine har sprukket isolasjon og har begynt å ruste..like greit å skifte band og egentlig, når du først driver på...
 #386140  av 2fast4u

samejon skrev:Sliter med at brekker ligger på konstant på hilux'n. Når den har stått stille en dag, så er det skikkelig herk å få kjørt i gang. Da låser det godt. Når jeg skal bruke brekker i normale former, så funker det nesten ikke. Hva burde jeg gjøre? Må jeg bytte bremsebånd og smøre opp osv? Eller går det ann å smøre det opp på noen måte eller lignende? Er det kukete på en hilux?
Vanligste feil med dette er at mekanismen mellom wire og bremsesko setter seg fast/går tregt, det er en vinkelarm av stål som wire er festet til, denne armen er festet i en brakett av alu som er skrudd på baksiden av ankerplate (bremseskjold).

Enkelt å sjekke om det er bevegelse i denne da du ser denne lett under bilen uten å demontere noe, dra i bakre wire så ser du om det er bevegelse i overføringene, skal være lett å trekke ut og skal returnere av seg selv.

:wink: