TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som vet noe om denne?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #386225  av 3rlend

Har ringt.
er en gti som er ombygd å står ingenting i vognkortet :p
 #386228  av mr292

crap, da forsvan interessen tvert. fikk virkelig lyst til å kjøpe meg en original turbo mr2(245hk) nå. (i tilegg til den jeg har) slik at jeg hadde hatt noe å skru på. så kunne jeg solgt min N/A bil etter prosjektet hadde vært ferdig.
 #386229  av James

vet denne gikk på Stord/Bergen før.. Men finner neppe noen orginale mr2 turboer til den prisen desverre..
 #386230  av 3rlend

hehe :)

Men som sagt så hadde det vært fint med litt "feedback" om det skulle være noen som vet noe om denne.
Å for eksempel: sjekk av servostyring? forstod ikke heeelt hva han mente i telefonen, men det hadde vist funket før han parkerte bilen før vinteren?
Er det ikke en elektro motor som driver servopumpa osvosv eller er jeg helt på jordet? om en kobling der kan være dårlig ?
 #386231  av 3rlend

James skrev:vet denne gikk på Stord/Bergen før.. Men finner neppe noen orginale mr2 turboer til den prisen desverre..
Orginal turbo eller ikke spiller egentlig ingen rolle for meg :)
 #386254  av Drafter

Den har jo gått ganske langt da..
Men vær nøye med å se etter:
-oljeforbruk/lekk eller...-->(ihjelkjørt motor)
-rust (dører og kanaler, og bak/litt foran motor i begge hjørnene. som regel der rusten begynner har jeg lagt merke til)
-bobler på vinge
-bærekuler, foringer, div stag
-tenningskomponenter og dårlig ledninsnett (irr på kabler etter vintern)
-evt vannlekkasje fra rørene som går under bilen....
 #386259  av 3rlend

Drafter skrev:Den har jo gått ganske langt da..
Men vær nøye med å se etter:
-oljeforbruk/lekk eller...-->(ihjelkjørt motor)
-rust (dører og kanaler, og bak/litt foran motor i begge hjørnene. som regel der rusten begynner har jeg lagt merke til)
-bobler på vinge
-bærekuler, foringer, div stag
-tenningskomponenter og dårlig ledninsnett (irr på kabler etter vintern)
-evt vannlekkasje fra rørene som går under bilen....
Takker :D
 #386284  av inzane2012

er jo en 93 mod, så rust bør ikke vere det største problemet, er ganske rustbestandig disse bilene, men kan vere mye skjult dritt under targa pakningene...

samt at km stand står vel mest sannsynligvis ikke i sammenheng på motor og resten av bilen, samt motoren kan jo vere ihjelkjørt fordi om :)
 #386341  av Drafter

inzane2012 skrev:er jo en 93 mod, så rust bør ikke vere det største problemet, er ganske rustbestandig disse bilene, men kan vere mye skjult dritt under targa pakningene...

samt at km stand står vel mest sannsynligvis ikke i sammenheng på motor og resten av bilen, samt motoren kan jo vere ihjelkjørt fordi om :)
galvanisert eller ikke! rust kommerdet uansett!
ja glemte å nevne det..
typisk at det lekker fra dørpakninger/targa disse er forresten SVINEDYRE hos toyota (2500 for en side)
 #386371  av marlboro1310

James skrev:finner neppe noen orginale mr2 turboer til den prisen desverre..
Å joda dem finnes, men man får det man betaler for... :lol: de finnes, jeg følger MR2 markedet nøye :wink:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=27611368
 #386373  av James

marlboro1310 skrev:
James skrev:finner neppe noen orginale mr2 turboer til den prisen desverre..
Å joda dem finnes, men man får det man betaler for... :lol: de finnes, jeg følger MR2 markedet nøye :wink:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=27611368

aii, en jeg hadde oversett :roll: Må pårekne en del arbeid her. Men en flott prosjektbil! er ofte inne å følger med på de siste mr2ene på markedet selv jeg også :)