TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK3 supra 2JZ prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #385388  av Andrepedersen

Gira på treff jeg også :D Når er det?
Og, er det muligheter for å laste opp filmklipp/lydklipp her ?
Har vært tøft å fått hørt og sett den :D
 #385415  av thomas_ja27

Andrepedersen skrev:Gira på treff jeg også :D Når er det?
Og, er det muligheter for å laste opp filmklipp/lydklipp her ?
Har vært tøft å fått hørt og sett den :D
Vårtreffet 2011 - 17. - 19. juni :-) bare å melde seg på!
Skal se om jeg får tatt en snutt neste gang jeg drar på prøvetur :-)
 #385843  av thomas_ja27

hmm mista 1. gir i dag :? .. skjedde etter et skikkelig pådrag. noen som har kommet borti noe slikt før?
Setter jeg den i 1. giret spretter den bare ut av gir når jeg slipper clutchen. regner med at det er thrust washern mellom 1. og 2. som har gått.
 #385845  av ArildM

Trenger du 1.gir da 8)
 #385848  av thomas_ja27

ArildM skrev:Trenger du 1.gir da 8)
hehe nei egentlig ikke, men er jo kipt hvis den delen som er gåen havner mellom drevene i kassen :-P da blir det vel gearoljestripe etter bilen regner jeg med :-P
 #385981  av thomas_ja27

Har sprengt kassen sund i dag :-P ser ingen fysiske skader, men hører at det ligger noe løst innenfor drevet til 1giret :-P regner med det er den skiva som har gått heden. skal få lånt meg en ters i morgen så får vi se :-)
bilde (3).JPG
bilde (3).JPG (543.91 kiB) Vist 1733 ganger
 #385985  av tomrnk

thomas_ja27 skrev:Har sprengt kassen sund i dag :-P ser ingen fysiske skader, men hører at det ligger noe løst innenfor drevet til 1giret :-P regner med det er den skiva som har gått heden. skal få lånt meg en ters i morgen så får vi se :-)
bilde (3).JPG
Ikke farlig når man har kunnskap til å gjøre det meste selv :D
 #385988  av Andreazz

thomas_ja27 skrev:Har sprengt kassen sund i dag :-P ser ingen fysiske skader, men hører at det ligger noe løst innenfor drevet til 1giret :-P regner med det er den skiva som har gått heden. skal få lånt meg en ters i morgen så får vi se :-)
bilde (3).JPG

Du har nokk et aksiallager inni der som ser slik ut :P :

Bilde
 #385996  av thomas_ja27

tomrnk skrev: Ikke farlig når man har kunnskap til å gjøre det meste selv :D
Ja har heldigvis holdt på en del med gearkasser før, så er jo greit å slippe å levere det inn for å få det fiksa :-)
Andreazz skrev:Du har nokk et aksiallager inni der som ser slik ut :P

Ja regner med det er det som ligger knust innenfor 1.giret :-) skal bestille overhalingsett med lager, synkroringer, og Marlin Crawler Thrust Washer så får vi håpe kassen tåler julinga fra 2jzn :-P
 #386324  av thomas_ja27

IMG_0580.JPG
IMG_0580.JPG (482.85 kiB) Vist 1699 ganger
Ser ut for at 1. mai turen min henger i en tynn tråd, det har blitt skikkelig gnagsår mellom 1.giret og reversdrevet.. ble over 6000 bare for drevene hos toyota...
er det noen som vet sann ca. hvor mye disse kassene tåler? er jo jævla kjipt å kjøpe nye drev, så holder det bare en liten tur..

hadde jeg bare hatt plass så skulle jeg ha fått i en getrag 6 trinns så hadde man ikke trengt å tenke mere på om det holder eller ikke:-P
 #386339  av Supramk3turbo

Jeg tror du har hatt litt uflaks her... Bytter du drevene, å kjøper noe av det marlin crawler har å tilby deg, så skal den holde bra... Jeg har ikke knekt en R154 ennå, kjører med 500 hester og over 600 NM på hjula nå, å kassen virker helt fint. Jeg hjar Marlin crawler thrust washer å litt annet småtteri :D
 #386344  av tomrnk

jeg også har lurt litt på hva r154 kassa egentlig tåler. Som jeg har forstått det skal de tåle juling, men hvor mye? Og om den går er det vel momentet fra bunn av registeret som knekker den?
 #386381  av Supramk3turbo

R154 kassa tåler mye... men til syvende å sist kommer det helt ann på hvordan du som bruker behandler den... ingenting varer evig :D Er du glad i riv starter, å harde giringer, da vil antagelig kassa holde litt kortere...
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 19