TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp med diagnostik!..og soltak

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #386908  av loft

Hei, merka motorlyset kom på i dashen, og tok da en diagnostic. Kom fram feil
"34, turbocharging pressure signal, Abnormal over charge curing high load driving :
turbocharger
turbocharging pressure sensor circuit
turbocharging pressure sensor
ECU"
og feil nr "54" ja, 54!!! dobbelsjekka det 5 ganger. Finner ikke i noen diagnostic skjema at det er noe feil nr 54... hjelp hva kan disse to feilene være forno? Burde jeg svinge innom toyota og få de til å finne ut? Har dessverre ikke så altfor mye peiling på bil =/ Im trying to learn!
Sist redigert av loft den 11 apr 2011 19:37, redigert 1 gang totalt.
 #386910  av Bauf2k

Feilkode 54: ONLY ST185CS/RC AND ST205: LOW INTERCOOLER COOLANT LEVEL, FAULTY INTERCOOLER COOLANT LEVEL SENSOR OR FAULTY INTERCOOLER WATERPUMP.
har hatt den selv noen ganger. sjekk om du har nok væske på ic'en og/eller prøv å lufte ic. den andre feilkoden har jeg desverre ingen peiling på :roll:
 #386933  av loft

Takk for svar! Ska sjekke ICn, aldri sjekka den før, hvordan?! mulig jeg finner ut når jeg går ut nå. Det rare er at de skifta kjølevæske på radiatoren og ICen da jeg var borte i vinter..

Fuel cut, u dont say! Stemmer hadde fuelcut en gang tidlig vinter, og ikke resetta ECUen..Er vell bare å koble fra batteriet?
 #386942  av loft

Ok nr 34 feilen (fuelcut) er borte..men nr 54 er ikke det.. det med ICen. Var kjølevæske på, den så nesten litt rusten brun ut :s...er jo ei vannpumpe til det der, umulig å komme til hvis den er der jeg tror den er..hjelp... :P

Siden jeg allerede preker om feil kan jeg spørre om noen har hatt problemer med soltaket? Selve taket får jeg til å bevege. MEN derre "foret" på innsiden som du ska trykke og så glir det bort reagerer ikke når jeg trykker på knappen!
 #386944  av Bauf2k

jeg bytta ic pumpen min for snart 1år siden, den kommer du lett til under bilen på høyresiden om du står forran bilen. har du prøvd å lufte systemet? kan være derfor den feilkoden kommer opp. luft systeme og etterfyll med kjølevæske om det trengs.

følg denne prosedyren om du skal fylle på kjølevæske viewtopic.php?t=11944
 #386949  av loft

Bauf2k skrev:jeg bytta ic pumpen min for snart 1år siden, den kommer du lett til under bilen på høyresiden om du står forran bilen. har du prøvd å lufte systemet? kan være derfor den feilkoden kommer opp. luft systeme og etterfyll med kjølevæske om det trengs.

følg denne prosedyren om du skal fylle på kjølevæske viewtopic.php?t=11944
Hm okei ska prøve å krype under og se om jeg finnern!:)
Ikke le, åssn lufter man systemet?
 #386960  av loft

mr2storbrua skrev:Kikka du på den linken Bauf2k ga deg? :roll:
jeah, men står ikke åssn man lufter?? eller er jeg helt blank?