TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min nye MK2. Feil og mangler :)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #386965  av EmilSolli

Hello hello!

Har endelig fått hentet bilen min i Nordfjordeid etter verkstedbesøk fra forrige helg og har hatt en fantastisk men slitsom tur ned til Oslo og omegn. 55 mil, uten noe som helst trøbbel, targataket tatt av, vinden i håret og sola i ansiktet!

MEN; når jeg kom inn til byen med en del humper og driiit i veien er det en litt ekkel "dunking/klukking" i høyre baklhjul/demper, og lurer bare på hva det kan være for noe? Har tittet bak og kjent på det som jeg fikk tilgang på uten jekk, men fant ikke noe. Bilen har vært helt tight og fin hele veien hjem og ikke noe problem der. Så er litt usikker!

Noen som har noen ide om hva det kan være? Stag, dempertårn etc, jeg vet ikke.

På forhånd takk! :D
Sist redigert av EmilSolli den 12 apr 2011 22:07, redigert 1 gang totalt.
 #386968  av hmsilset

sikkert bærearm eller hva et heter :) Få sjekket på verksted eller noen med peiling og bestill del. Bra du fikk den hjem da.
 #386970  av EXS

et slitt stabilisatorstag link kanskje?, er en grunn til at de blir kalt klapprestag;)
 #386974  av EmilSolli

Farlig å kjøre med ?? Må ha den hjem til Porsgrunn til fredagen, kan få sjekket det der :)
 #386976  av Drafter

EmilSolli skrev:Hello hello!

Har endelig fått hentet bilen min i Nordfjordeid etter verkstedbesøk fra forrige helg og har hatt en fantastisk men slitsom tur ned til Oslo og omegn. 55 mil, uten noe som helst trøbbel, targataket tatt av, vinden i håret og sola i ansiktet!

MEN; når jeg kom inn til byen med en del humper og driiit i veien er det en litt ekkel "dunking/klukking" i høyre baklhjul/demper, og lurer bare på hva det kan være for noe? Har tittet bak og kjent på det som jeg fikk tilgang på uten jekk, men fant ikke noe. Bilen har vært helt tight og fin hele veien hjem og ikke noe problem der. Så er litt usikker!

Farlig? Neineinei..
Det er sånn du med regne med på en mr2, det skal være sånn :)
 #386979  av EXS

klarte den 55 mil uten at bakstillingen ble revet av så overlever den nok en tur til Porsgrunn :)
 #386980  av EmilSolli

Drafter skrev:
EmilSolli skrev:Hello hello!

Farlig? Neineinei..
Det er sånn du med regne med på en mr2, det skal være sånn :)

Haha, ja men så bra!
Bilen er så bra teknisk ellers at jeg håper det er småfiks!
Skal få lagt ut noen bilder av den etterhvert, er et slags "projekt" en del lakk-riper/skader og noe annet småtteri som spylermotor og viskermotor som ikke vil stoppe!:p
 #386981  av EmilSolli

EXS skrev:klarte den 55 mil uten at bakstillingen ble revet av så overlever den nok en tur til Porsgrunn :)
Huff da, så jeg riskerer avrevet bakstilling på veien hjem??:p
 #386982  av Drafter

EmilSolli skrev:
EXS skrev:klarte den 55 mil uten at bakstillingen ble revet av så overlever den nok en tur til Porsgrunn :)
Huff da, så jeg riskerer avrevet bakstilling på veien hjem??:p
Det var nok ironi.. Er vel mest sannsynlig en bærekule eller et kyllingbein.
Bærekulene bak ligger jo å hviler på armen, så disse kan "umulig" dette av med mindre du hopper med den..
 #386985  av EmilSolli

Hurra, da skal jeg klare å få fiksa det i litt samarbeid med en kompis :)
Takk skal dere ha for svar!

Og btw, for en utrolig bil! Jeg følte meg like trygg i 80 som i 160 Kmh på vei hjem idag. Utrolig stabil og dyktig på veien!!
 #386987  av Drafter

EmilSolli skrev:Hurra, da skal jeg klare å få fiksa det i litt samarbeid med en kompis :)

Og btw, for en utrolig bil! Jeg følte meg like trygg i 80 som i 160 Kmh på vei hjem idag. Utrolig stabil og dyktig på veien!!
Fartsgrensen i norge er 100 den
 #386989  av EXS

tror ikke vi skal sitte og dømme hverandre :P ingen av oss er mors beste barn når det kommer til overholding av Norges fartsgenser :lol:
 #386996  av Drafter

EXS skrev:tror ikke vi skal sitte og dømme hverandre :P ingen av oss er mors beste barn når det kommer til overholding av Norges fartsgenser :lol:
Mamma sier jeg er verdens beste barn 8)
 #387013  av mr292

Godt mulig det er stabstagforingene ja, og det koster rundt 100-120 kr stykket på toyota.
skift begge 2 når du først er igang, tror du må løsne på traversen for å komme til skruene, det gjorde jeg i hvertfall når jeg skifta mine for ett par måneder siden.
 #387028  av EmilSolli

Drafter skrev:
EmilSolli skrev:Hurra, da skal jeg klare å få fiksa det i litt samarbeid med en kompis :)

Fartsgrensen i norge er 100 den
Noen ganger er fartsgrensa "Er det mulig er det lov" sier nå jeg ;)

Men skal få sjekket de stabstagforingene!
En annen ting, vidusviskermotoren stopper ikke å gå når jeg skrur av bryteren, kan det være releet?