TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan fÃ¥ tilbake bremsestemepel bak pÃ¥ mkII?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #386505  av speizer

Hvordan skal jeg presse stempelet på Calipperen inn ? den sitter bommfast, er det sånt stempel så du må skru eller er det sån så man presser inn ?
Har kjupt paknings sett til Calipperen osv... Trenge Svar Fort står uten bil akkurat nå da... Takk på Forhond
 #386507  av inzane2012

er det fremme eller bak det er snakk om??
kan på det sterkeste anbefale deg å kjøpe ett sånt stempelverktøy på biltema, gjør jobben ti ganger lettere...

vist det er mkII det er snakk om så må det skrues inn bak, og presses inn fremme
 #386508  av EXS

er det foran så trenger du kun presse, er det bak så må du skru (og muligens presse samtidig visst stempelet er litt tregt)

edit: inzne slo meg på målstreken
 #386521  av speizer

kom akkurat ut i fra garasjen nå, d e ein Mk2 å bak.. eg fekk skrudd i samen d eina å då brokte eg ein sån nøkkel så du tar vekk skjevene på ein vinkelslipar me. d fynka litt bra, men tok litt ti å så på andra siå så holle eg på å får vekk ein skrue så eg har kenkt håve på.. Hate når d skjer så får me sjå kos d går på den siå.. Men takk får hjelpen så langt
 #386536  av hmsilset

jeg bruker bare en liten vannpumpetang med masse maskeringstape på for å ikke lage hakk i stempelet :) Bør ikke gjøres om stempelet er veldig tregt da.
 #386580  av inzane2012

hmsilset skrev:jeg bruker bare en liten vannpumpetang med masse maskeringstape på for å ikke lage hakk i stempelet :) Bør ikke gjøres om stempelet er veldig tregt da.
du vet hans martin, rett verktøy er halve jobben det :) brukte selv pumpetang første gangen jeg bytta klosser, men brukte mye lenger tid og mer knot enn med ett sånt stempelverktøy :)
 #386581  av hmsilset

inzane2012 skrev:
hmsilset skrev:jeg bruker bare en liten vannpumpetang med masse maskeringstape på for å ikke lage hakk i stempelet :) Bør ikke gjøres om stempelet er veldig tregt da.
du vet hans martin, rett verktøy er halve jobben det :) brukte selv pumpetang første gangen jeg bytta klosser, men brukte mye lenger tid og mer knot enn med ett sånt stempelverktøy :)
Hehe, blir mye enklere med riktig verktøy ja! Måtte bare skrive det, fordi det er mulig uten å skade stempelet :) Er isåfall viktig å ikke rykke hardt til når en skrur, men bare vri hardere og hardere til det beveger seg sakte.
 #388303  av Pedrosa

inzane2012 skrev:
mr292 skrev:for å sare en 500 lapp kan jeg anbefale en slik en for alle sammen.
http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... lverktoy1/
der har du'an ja :) genial den saken der, men kan vere kjekt med den adapterpakken og, så får du den "plata" på enden som passer til stempelet :)
prøvde meg på den her i dag, det funka veldig bra :)