TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ny cd-spiller i MR2 med forsterker og sub

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #38687  av sexten

Jeg har nettopp fått cd-spilleren min fra Bilradiospesialisten (Sony CDX-R3300) og nå har jeg kommet i stuss på hva jeg skal gjøre. Har hørt at det ikke er bare-bare å montere ny cd-spiller i bilen min siden den har 7 høyttalere og en forsterker. Det jeg da lurte på var hva jeg må gjøre for å få lyd i alle høyttalerene mine? Jeg har lyst å bruke de originale som står i siden jeg synes det er grei nok lyd i de. En annen ting jeg kan gjøre er jo å stikke ned på Bilradiospesialisten og høre om de vil gjøre det (jeg har ikke så veldig stor teknisk innsikt). @lpher kan kanskje svare på dette? Ca. hvor mye det vil koste osv.
Ellers blir alle råd/tips mottatt med STOR takk :)
 #38715  av @lpher

sexten skrev:Jeg har nettopp fått cd-spilleren min fra Bilradiospesialisten (Sony CDX-R3300) og nå har jeg kommet i stuss på hva jeg skal gjøre. Har hørt at det ikke er bare-bare å montere ny cd-spiller i bilen min siden den har 7 høyttalere og en forsterker. Det jeg da lurte på var hva jeg må gjøre for å få lyd i alle høyttalerene mine? Jeg har lyst å bruke de originale som står i siden jeg synes det er grei nok lyd i de. En annen ting jeg kan gjøre er jo å stikke ned på Bilradiospesialisten og høre om de vil gjøre det (jeg har ikke så veldig stor teknisk innsikt). @lpher kan kanskje svare på dette? Ca. hvor mye det vil koste osv.
Ellers blir alle råd/tips mottatt med STOR takk :)
Det originale anlegget med forsterker og sub er nok ikke min sterke side er jeg redd :-)

Anyone else?

@lpher

#38716  av sexten

Nei, men jeg tenkte du kunne svare på sånn ca. hvor mye Bilradiospesialisten skal ha for arbeidet? hehe :D

#38721  av Morten

Kanskje dette kan hjelpe?
...mener å huske at jeg har lagt ut dette før...
Kristian: på tide å få dette under "How-To"? Jeg har for de uten sub også hvis det trengs! :wink:
Vedlegg
AudioParts.jpg
AudioParts.jpg (26.88 kiB) Vist 2152 ganger
Wire2.jpg
Wire2.jpg (147.45 kiB) Vist 2151 ganger

#38723  av @lpher

sexten skrev:Nei, men jeg tenkte du kunne svare på sånn ca. hvor mye Bilradiospesialisten skal ha for arbeidet? hehe :D
I have no idea! :D Bilradiospesialisten er en franchisekjede...de er privateide butikker som betaler oss for å få benytte navnet og innkjøpsavtalene våre :D

Det er med andre ord ikke sikkert de har samme priser på slikt arbeid som vi har :)

@lpher

#38728  av sexten

Morten: kunne du lagt ut denne how-to'en her i tråden? :)
Håper de tegningene og skjemaene hjelper, det er ikke jeg som skal montere men broren min så jeg håper det hjelper han. Jeg er som sagt fullstendig blank :D