sleeper: det er som du sier at 0-40 olje kan bli for tynn men jeg antar dette går fint for kjøringen jeg bedriver.. derimot om bilen er trimmet mye og/eller man kjører aktivt på bane hvor motoren ser høy belastning over lengre tid slik at oljetemperaturen blir vesentlig høyere enn den normalt er så er det absolutt å anbefale en tykkere olje, slik som xx-60.. Men syntetisk olje tåler den ekstreme temperaturen i turboen bedre uten at den kokser seg, og det er grunnen til at man bør bruke helsynt på våre turbomotorer. Det er fint mulig å få en helsynt som er tykk ved høy varme, Castrol har f.eks. en 15-60 om jeg husker rett

Til sommeren tenkte jeg å bytte til en slik olje og prøve det til tross for at jeg ikke kjører særlig hardt (men det er jo mulig det blir en tur på bane

) Det er flere andre produsenter som har dette men man får normalt ikke kjøpt slik olje på vanlige bensinstasjoner men må gå til bilrekvisita..