TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilen stopper!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #387683  av Toffern

Jeg har problemer med at bilen stopper når jeg clutsjer den ut når jeg skal bremse ned f.eks mot en rundkjøring,
bare og vri på nøklen eller slippe opp igjen så går den med engang!
Den går også veldig lavt på turtall på tomgang hvis den ikke stopper 500 omdr eller faktisk litt mindre!
Når jeg starter den når den er kald, så går den som den skal, er bare etter at den er kjørt!
Noen som har vært borti dette?
 #387686  av hmsilset

Søke litt på luftmengdemåler(lmm) eller lamda.Er sannsyneligvis en liten bagatell :wink: Satser på det.
 #387695  av Toffern

er en jdm supra mk4 ja!
Satser på en bagatell ja, hakke råd tell no annet :P
 #387696  av Fred

Virker speedometeret ditt?
Vært borti noen toyotaer med eksakt samme symptomene når det ikke virker.
Trenger speedsignal for å fungere skikkelig.
 #387698  av Supramk3turbo

Er ikke LMM på denne, du har map sensor... Jeg syntes det høres ut som et problem med Tomgangs regulatoren, den sitter i bakkant av innsuget Hender disse feiler, å da kan dette forkomme...
 #387860  av TTM

Tror du er inne på noe der. Eller det kan være så enkelt som å jusstere tomgangs skruen. :)
 #387863  av TommR

Prøv å juster skruen så spjeldet står litt mer "åpent", men da hadde jeg anbefalt å dobbeltsjekke at TPS'en fortsatt er riktig innstilt. Hvis ikke får du mye fusk når du gasser og slipper opp. Funka bra for meg, hadde samme problemet selv. :) Er det en mk4 i Hurum!? Den har jeg ikke sett. Nettopp flytta hit selv jeg. Blir godt å få flytta mk3'en ut hit. hehe
 #387931  av Toffern

Kan prøve det, men igår gikk den plutselig fint igjen, men da begynte motor lampa og lyse, så ett eller annet er ikke helt bra!
Går en mk4 på hurum, har gjort det i 3 år snart vell :D Hvor har du flyttet?
 #387935  av Scotty

Emnetittelen i denne tråden er for lite beskrivende for trådens innhold, se forumregel #3. Desto bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Vi ber deg derfor venligst om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, samt orienter deg om våre forumregler.

Bruk ENDRE-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Utdypning: Legg ved hvilken Supra modell samt motortype.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)
 #387999  av TommR

Jeg har flytta til Sætre. Du? En annen ting du kan gjøre er å sjekke om filteret som sitter inne i tomgangsventilen ertett. Det kan også forårsake problemene du beskriver. Fåes kjøpt ny på Toyota for en rimelig penge. Jeg kjøpte nytt filter når jeg pelte ifra hverandre motoren. :)