TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• styr unna denne bilen og selgeren!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #387646  av christer

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=27822262
Det som står i annonsen er løyn.
"Denne bilen ble kjøpt i Bergen av en voksen dame og personlig kjørt rundt hele kysten tilbake til Gardermoen. Det var en uforglemmelig tur."
bilen ble kjøpt av en gutt på 19-20år her Bergen for 69000kr.
min samboer har tidligere eier på facebook og han hadde skreve det på sin profil.
 #387649  av Zepticon

Får jo en 97 modell ferdig importert fra en varm garasje i italia for den prisen :S Den kommer til å stå lenge og godt der tror jeg.
 #387770  av Scotty

Saken har blitt videreformidlet, ligger på førstesiden til Nettavisen nå.. http://www.nettavisen.no/motor/article3134666.ece

Veldig spesiell sak! Litt kvalmende pris, men det selgeren nevner er jo helt rett: "Han forteller at slike biler genererer mange treff på nettet og slik profilerer firmaet.". Nå har denne bilen kommet på oblad og nettavisen, dette er jo veldig PR for firmaet!

Tråden flyttet fra Firma til Småprat.
 #387774  av celicat23

All PR er god PR..? Vet ikke helt om jeg ville brukt den strategien der for å reklamere for firma. Eneste inntrykket jeg sitter igjen med er at de er noen slue jævler som juger i annonsene sine og overpriser bilene de har. Frister ikke akkurat å kjøpe noe der i fra.
 #387821  av Zepticon

celicat23 skrev:All PR er god PR..? Vet ikke helt om jeg ville brukt den strategien der for å reklamere for firma. Eneste inntrykket jeg sitter igjen med er at de er noen slue jævler som juger i annonsene sine og overpriser bilene de har. Frister ikke akkurat å kjøpe noe der i fra.
Strategi? Det han brekker ut av seg er bare bullshit, de ble ferska i å overprise og komme med usannheter og trenger en unnskyldning. Er da ingen som vil ha en 20 års gammel bil stå å råttne og falle i pris....
 #388446  av mannen

dessverre er det alt for mange slike bruktbil selgere som heller kan kalles svindlere. Jeg har også opplevd og kjøpt bil i drammen med garanti men aldri fått noe dekket av garanti i ettertid, og til slutt endt med regning på 25-30 tusen på en bil til 59... kommer aldri til og kjøpe fra en bilomsetning el. lign før da disse kun er ute etter og lure deg. Etter min episode har jeg kun kjøpt biler privat for og si det slik, du har jo bedre rettigheter da hvis det skulle skje noe nesten ! Så gale er det, har venner som har kjøpt biler privat, som viser seg og ikke være som beskrevet av selger og fått salget opphevet....
 #389877  av marlboro1310

celicat23 skrev:All PR er god PR..? Vet ikke helt om jeg ville brukt den strategien der for å reklamere for firma. Eneste inntrykket jeg sitter igjen med er at de er noen slue jævler som juger i annonsene sine og overpriser bilene de har. Frister ikke akkurat å kjøpe noe der i fra.

kunne ikke vært mere enig Celicat23, akurat samme inntrykket satt jeg med etter å ha sjekka den annonsen der for en kompis. Han falt veeeldig for fargen og ble fenget av salgsteksten, jeg stod på mitt at bilen var så til de grader overpriset sammenliknet med markedet ellers og anbefalte han å skygge banen.
Utrolig nok hørte han på mine råd da jeg kjenner godt til MR2 in all basics, og han ønsker seg en MR2 for første gang...

Tilbake til firmaet og yrkesetikk og moral; Det er ingen forbrytelse å sette sin egen (høye) pris på sitt eget salgsobjekt, dette eksempelet er ikke bra handelsetikk i det hele tatt, da det du får ikke gjenspeiler seg i gitt pris i det hele tatt. og det er godtroende folk overalt i verden som setter sin lit til det som er skrevet svart på hvitt i annonser hos bilforhandlere eller i salgsprospekt for eiendom, det finnes også folk som tror på Nigeriabrevene som daler ned i mailboksen hver dag også...

Dette er ett prakteksempel på hvordan lugubre bilsjapper overlever...

"Do not shit where you eat" heter det, og om han som driver denne sjappa mener at det som fremkommer av diskusjoner i negativ retning er god PR for bedriften hans (for slikt blir det ALDRI GOD PR av), så foreslår jeg at han setter seg ned på dassen og spiser lunchen sin i noen måneder frem i tid.