TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Clutch ST185

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #384353  av Haugrud
 
Hva slags clutch anbefales til celica? Bør holde opp til ca400hk..bygger motor nå og trenger en clutch! Bilen er i daglig bruk og er sjelden på bane eller drag...helst ha en med fjæret senter..
 #384364  av Rangle
 
Har ingen erfaringer, men har blitt anbefalt Spec sine lameller..
Jeg har vurdert ACT, F1 Racing og XTC, men leser du på alltrac forumet og andre Celica forum, ser du at mange er plaget med at poppnaglene på senter eller selve belegget løsner.
Jeg blir å gå for Spec lamell og trykkplate, med tanke på oppsett på mellom 450-550hk.
 #384377  av Haugrud
 
Har du link til noen som har de?
 #387612  av kvass_st215
 
Jeg har denne http://www.efmotor.no/clutch/dsbms.html
Veldig fornøyd med den, skal tåle 200% effektøkning, og er ikke steinbrutal å kjøre med grunnet fjæret senter. anbefales på det sterkeste :)
 #387653  av Haugrud
 
Hm, ja kanskje den kan være aktuell:) Men var prisen da..
 #387673  av kvass_st215
 
Haugrud skrev:Hm, ja kanskje den kan være aktuell:) Men var prisen da..
koster å være kar da.. :wink: tror nok kansje 400 hk ikke heller er så veldig billig. Bedre å investere litt når du først skal ha ny clutch, og bygge skikkelig. Sparer deg for mye arbeid og penger senere i prosessen. du finner noen hissige clutcher hos www.fensport.co.uk og, men tror ikke disse er så snille å kjøre med
 #387833  av Haugrud
 
celica_st185 skrev:HKS sin 2-plater er helt grei og kjøre med, og tåler mye
Link?
 #387873  av MOTORSPORTHUSET
 
jeg mener at en enplata 6puk sinter fra spec holder i massevis selv med org trykkplate......
2 plata er og ta hardt i på 350hk.!!??
 #387891  av celica_st185
 
Vel, di fleste som sikter på 300-350hk ender ofte opp med en god del mer en det etterhvert, og da er det jo greit å bare kjøpe en som holder med en gang. Selfølgelig, kostet meg vel 7500 ferdig levert med svinghjul og alt fra japan, så er litt dyrere enn en enkel lamell. Kjøpte forresten min fra www.greenline.jp for noen år siden, og funker helt topp enda etter mye rar kjøring :lol: