TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Veivaksel.?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #38771  av Soppen

Buhu :( . Ser vist ut til at jeg har fått meg en skeiv veivaksel. noen som har noen råd om dette. Har en Toyota Celica 4WD Turbo CS. Max mål hos Toyota er kast på 0,06 og min er på 0,065. dette er ikke bra.

#38779  av tbergstad

Uffda... Kondolerer.. Hvordan merkes det på bilen?..
 #38782  av SnÃ¥sen

Stakkars mann.....hvordan skjedde det?Tror ikke det er så mye og gjøre med. :cry:

#38793  av larsst185

Har ei veiv til salgs jeg.Rettere sagt en hel halv motor.til en cs...

#38848  av GT4 CS

Hadde jeg hvert deg hadde jeg tatt kontakt med noen som har god erfaring med motor og balansering. Det kan finnes håp selv om jeg tror det ser mørkt ut. Har du hørt på pris for ny veivaksel hos toyota? Mener og jeg har sett de har hos fensport oxo. Hvordan merket du at du ikke hadde en veivaksel som du skulle ha hatt? Lykke til :D
 #38950  av Soppen

Har forhørt meg om ny veivaksel hos Toyota ny pris er ca 11000 + moms.. kjipt det. men fordelen er jo at alle 3S-FE/3S-GE + 3S-GTE motorer er utstyrt med lik veivaksel etter 89 eller ca ihvertfall..
Driver å overhaler motor etter en topp pkn lekkasje. Synes det var like greit å ta en total overhaling når jeg først var i gang. og det var forsovet greit nok siden bærelagere på både 1 og 4 var begynt å bli slitt. Motoren har jo bare gått 135.000 så det var vel ikke strengt tatt nødvendig. men har jo lagt planen med å trimme bitte litt. så er jo greit det er i orden. Takker ihvertfall for bra tilbake melding. Har pratet med cylinder service så de gjør et forsøk på retting. så da er det bare å krysse fingrene å håpe på det beste. det er 50/50 sjanse for at den knekker. den er jo ikke så alt for langt utenfor. så det kan jo være litt fordel. synes det er rart den er skeiv siden jeg kjenner den forrige eieren og vet at bilen har blitt meget godt vedlikeholdt. Kan kanskje være fabrikkfeil. skal aldri si aldri for veivaksel til Toyota er vel ikke det første som gir seg.

CS eier nr:2489

#38955  av Kjelliken

:( synd det der. du har ikke vurdert en racing veiv istednfor da koster ikke så alt for mye mere den vil jeg tro. hør med TRS hva han kan skaffe og til hvilke priser???

http://www.trstuning.no/

http://www.fensport.co.uk./

eller snus litt rundt her på fensport de pleier og ha det meste sammenlign priser så ser du hvor du ender henn. men håper jo selfølgelig at de får rettet den gamle... :wink: