TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• G6r logg.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #387243  av ArildM

Bra vi er flere, har enda ikke prøvd å demontere en motor jeg selv :oops:
 #387244  av Mr_Storbrua

har demontert en motor 1 gang.. Å det var på skolen. Har ikke så eldig lyst til å gjøre det igjen.. Eller... kanskje en gang... hehe :)
 #387245  av EXS

try and fail...fail and learn :D eneste måte og lære på ;)

kan noen fortelle meg eller oversette bore and stroke delen i dette skjemaet for meg, lurer på og prøve og bruke 1zz veivaksel og 3zz stempel og stenger..... eller vil det bli konflikt noen plass? blir endel høyere kompresjon ihvertfall og hva betyr 3.60 og 3.21??

Bilde
 #387259  av Mr_Storbrua

Hva tenker du på med bore and stroke? Bore er vel borringa? Og stroke er slaglengda?
 #387263  av EXS

fant utav det :oops: var bare mål i mm og tommer
 #387281  av Drafter

Pent utseendet 8)
Hvor mye tror du at du får hentet ut av stroker kit da? (lengre råder og andre stempler og veiv)
fra 1,6 til 1,8?
Leit at det er kjede på den, ser jo fordelen med lang levetid men drit hvis du skal trimme det da? :roll:
Ã…ssen timer man egentlig opp med kjede? Samme som med reim?
 #387286  av EXS

Drafter skrev:Pent utseendet 8)
Hvor mye tror du at du får hentet ut av stroker kit da? (lengre råder og andre stempler og veiv)
Leit at det er kjede på den, ser jo fordelen med lang levetid men drit hvis du skal trimme det da? :roll:
Ã…ssen timer man egentlig opp med kjede? Samme som med reim?
takker :) regner med og hente ut i overkant av 30 hk ekstra ved stroking + bytte av gass spjeld og manifoil + større dyser og høyere komp

ang timinga så har jeg ikke peiling :roll: er jo variabel ventil timing org
 #387374  av Haugrud

Ja, du timer opp på samme måte som med kjede, men ofte litt annen fremgangsmåte når en skal snu de to gangene rundt for å kontrollere at det går rundt! Ofte at motorer med kjede må snus flere enn to ganger for at merker skal stemme.
 #388129  av EXS

litt vasking av motor rom

Bilde

Bilde
 #388132  av ArildM

Ser bra ut dette :D
Fått motoren i sammen igjen også ser det ut som ;) Går den bra nå eller? :)
 #388134  av EXS

har ikke stroket enda, bare lagerene jeg trenger koster nesten mer en en brukt blacktop :shock:

så foreløpig ligger bare veiv og staker og venter i delehylla.

ang før bilde av motor rom så tror jeg ikke at jeg har noe liggende dessverre :roll:
 #388137  av ErikG

Ang timing av kjedet på zz motorene er det veldig enkelt. Er tre gull merker på kjedet, to skal oppe på kammene og det siste skal på veiva. Eneste du må passe på er at du ikke låser vvt-i controlleren.
 #388175  av inzane2012

ser meget neat and tidy ut det motorrommet ditt espen :) likte veldig godt innsuget, gjorde seg i svart ja :)
 #388185  av ArildM

Spesielt men meget fint stuk 8)
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 51