TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte dempere bak pÃ¥ SW20..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #388713  av EmilSolli

Helluu!!

Bestilte meg nye dempere bak til bilen min, men er litt usikker på åssne jeg ska gjøre det. (Har ikke gjort det før).
Regner ikke med at det er så utrolig mye jobb, men kjekt å vite! :)
:wink: :wink: :wink:
 #388725  av lasse

Løsne demperen fra navet, to store bolter, 19mm, løsne bremseslangen (må kutte i holderen i demperen om du ikke løsner slangen fra bremserøret eller calipperen, blir mer jobb det, da må du lufte bremsene) skru av lenkestaget, (mellom stabstag og demper) er en umbrako i midten og 12 eller 14mm mutter, disse pleier å være helt jævlige å få av, trikset mitt er vinkelsliper og nye stag :wink: deretter har du 14mm mutterne i toppen du kommer til fra motorrommet, du må løsne de to sidedekslene til motorlokket for å komme til alle mutterne.
Så er det jo fjærklemmer og 17 eller 19mm i toppen av demperen for å få av dempertoppen og fjærene.

Høres mer avansert ut enn det er, dette fikser du lett :D
 #388731  av john_e

Tips angående lenkestag:
Hvis de ikke vi løsne på vanlig måte, klemmer du på en vicegrip tang ved gummimansjetten. Da roterer ikke kula inni der, mye enklere å få av.

Er det innsatsdempere eller hele dempere du har bestillt?
 #388806  av Drafter

john_e skrev:Tips angående lenkestag:
Hvis de ikke vi løsne på vanlig måte, klemmer du på en vicegrip tang ved gummimansjetten. Da roterer ikke kula inni der, mye enklere å få av.

Er det innsatsdempere eller hele dempere du har bestillt?
Stab. stag til mr2 er ikke spesielt billig med mindre du bestiller fra utlandet..
Men.. Akkurat det jeg skulle si, ser ikke helt problemet med det.. :roll:
En liten vice grip tang og muttertrekker..
Woop woop!