TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilke tennplugger anbefales?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #388071  av smurfen81

Skal bytte plugger og ledninger snart, men hvilken type bør jeg kjøpe?
 #388074  av smurfen81

Scotty skrev:Det hjelper å nevne bil og motor :) Er det Corolla GTI som er i signaturen?
Sorry :) Er det ja. 4 AGE motoren
 #388492  av mannen

har gått med disse tankene selv, har ikke byttet enda men har sett på fensport. ikke så helt galne priser. har også en 4age her selv..
 #388495  av smurfen81

mannen skrev:har gått med disse tankene selv, har ikke byttet enda men har sett på fensport. ikke så helt galne priser. har også en 4age her selv..
Sett der jeg og, men ser det er mange forskjellige typer på ebay så lurer på om det er stor forskjell..
 #388995  av smurfen81

David skrev:NGK

til nød denso

jeg fraråder deg/dere å kjøpe plugger på biltema,ebay,etc

pluggen er den viktigste delen i hele motoren, uten den blir det ikke gnist.
Takk :) Er det stor forskjell på tennplugg kabler?
 #389223  av inzane2012

smurfen81 skrev:
David skrev:NGK

til nød denso

jeg fraråder deg/dere å kjøpe plugger på biltema,ebay,etc

pluggen er den viktigste delen i hele motoren, uten den blir det ikke gnist.
Takk :) Er det stor forskjell på tennplugg kabler?
tja, jo, sies så... han Espen(ESX) tror jeg det var som linka til ett prosjekt til Nissan Micra der di for seg en hel rekke med DIY ting i motoren for å lirke litt ekstra guffe ut av motoren, deriblandt hjemmelagde plugg kabler, han hadde kjøpt noen lengder med plugg kabel og lagd di til selv, og etter 3 runder på dyno før og 3 runder etter så tror jeg di kom fram til ett par ekstra HK med di nye kablene...
 #389243  av David

nå vil jeg si at selv om de simple DIY pluggkablene det er snakk om her funka på akkurat den bilmodellen så betyr det ikke at akkurat de pluggkabla er best på andre modeller
er dårlig med støyisolasjon på de DIY kabla såvidt jeg har forstått og en motor som 4A-GE er litt mer ømfintelig for støy enn en primitiv motor med stifttenning....

min personlige mening er at magnecor er best uten tvil
mens ngk pluggkabler får du for under halve prisen og holder for de fleste

men nye deler selv med dårlig kvalitet vil ofte yte bedre enn gamle utslitte deler av høy kvalitet..
 #389245  av inzane2012

David skrev:nå vil jeg si at selv om de simple DIY pluggkablene det er snakk om her funka på akkurat den bilmodellen så betyr det ikke at akkurat de pluggkabla er best på andre modeller
er dårlig med støyisolasjon på de DIY kabla såvidt jeg har forstått og en motor som 4A-GE er litt mer ømfintelig for støy enn en primitiv motor med stifttenning....

min personlige mening er at magnecor er best uten tvil
mens ngk pluggkabler får du for under halve prisen og holder for de fleste

men nye deler selv med dårlig kvalitet vil ofte yte bedre enn gamle utslitte deler av høy kvalitet..
mulig du har helt rett, derfor jeg prøvde vere litt sånn "...njaaaaaaa"-aktig i svaret mitt :)