to mopeder er vel det SISTE den bilen din sliter med å kjøre forbi vel??
Fortune Favors The Brave
inzane2012 skrev:to mopeder er vel det SISTE den bilen din sliter med å kjøre forbi vel??Hehe! Var mer redd for å kjøre over dem. De drev og kjørte sikk sakk.. Virket ikke helt stabile.. :p
inzane2012 skrev:det vet jeg ikke helt enda, tipper mellom tirsdag og torsdag, di folka der måtte vertfall ha lysa sine før fredag siden di skulle kjøre løp der i helgaok, fa får vi se hva jeg får til
FireWalk skrev:får gjøre detinzane2012 skrev:det vet jeg ikke helt enda, tipper mellom tirsdag og torsdag, di folka der måtte vertfall ha lysa sine før fredag siden di skulle kjøre løp der i helgaok, fa får vi se hva jeg får til
Andrepedersen skrev:Noe nytt her Erik ?Jeg har vært litt lat med å oppdatere for tiden. Men har da gjort en del likevel. Bilder er tatt, gjenstår bare å få resizet og lagt ut.
FireWalk skrev:Andrepedersen skrev:Noe nytt her Erik ?Jeg har vært litt lat med å oppdatere for tiden. Men har da gjort en del likevel. Bilder er tatt, gjenstår bare å få resizet og lagt ut.
Var ikke helt fornøyd med senkingen så jeg har byttet til en kombinasjon av pro og sport eibach kitene. Konfererte med eksperter som mente at dette var en langt bedre kombinasjon med tanke på springrate enn bare et rent sportline eller pro kit. Dvs at jeg har 2 fjærer av hver til overs.. Litt bortkastet, men det får en leve med.
Ellers har jeg byttet siste rest av foringene. Så nå er det urethan foringer på hele understellet og stabstagene.
Siden jeg ikke har følt noe behov for tomgangsventil (sprutet regulerer den ganske fint basert på bensin og tenning) men når det blir store temperaturforskjeller kan jeg oppleve litt lavt turtall på tomgang når bilen akkurat er startet. Derfor designet jeg en "tomgangsventil" ved hjelp av en solenoid, noen dioder, en bryter, en enveisventil og litt tjafs. Kort fortalt fungerer den slik at når motoren er kald så åpner den opp så motoren får mer luft og turtallet økes til 1250 rpm. Når motoren har oppnådd driftstemperatur kobler den ut og turtallet faller til rundt 950/1000 rpm. (Må ha såpass pga kammene). Dette koblet jeg opp via utganger fra sprutet. Og det funker meget bra
Lot dama få kjøre bilen litt og fikk den igjen med knekt bolt på fremre motorfeste. Måtte dermed bestille ny bolt på Toyota til den nette sum av ca 60 kr + 25 kr for mutteren... Lurer på hvor mange millioner det ville kostet om man skulle satt sammen en MR2 av deler kjøpt separat på Toyota.
Skal få lagt ut litt bilder etter hvert.. Er litt hektisk med jobb og greier for tiden.
FireWalk skrev:hehe.. ja viktig å eksperimentere littTrenger ikke gjøre ting vanskeligere enn de trenger å være. Såpass ja? Ja må ta deg en tur så snart været tillater det. Ser ut til at det kan komme snø i hvert øyeblikk nå. Haglet isted, så spørs om det ikke blir før til våren igjen
Den står for øyeblikket i garasje
Andrepedersen skrev:Det er godt å høre!FireWalk skrev:hehe.. ja viktig å eksperimentere littTrenger ikke gjøre ting vanskeligere enn de trenger å være. Såpass ja? Ja må ta deg en tur så snart været tillater det. Ser ut til at det kan komme snø i hvert øyeblikk nå. Haglet isted, så spørs om det ikke blir før til våren igjen
Den står for øyeblikket i garasje
De e dehar ingen peiling på slik programering og instilling som du viser til ofte her, skulla gjerne hatt et kurs der
hehe.. GT4'en blir lagra i garasjen i vinter den og, må ha den ut når snøen er komt for å få testa den skikkelig
Godt å høre at bilen din også blir godt tatt hånd om, ser fram til oppdateringer nå!
Hvor bor du i Ã…lesund ?
Bor ca 7 mil sør, vanylven komune