TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• StÃ¥lspunnede bremseslanger

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #389505  av Ace

Noen som har formening om hvor man kan få dette til en fornuftig pris ?

fant på brakes.no men der tar de 1300,- for esken.

tworus har kuttet ut bremseslangene pga dårlig dekning fra leverandør .

Takker for svar
 #389506  av john_e

Har sett at det ligger mye bremseslanger til mr2 på ebay :) Tror ikke prisene er så dumme nå heller, dollaren er jo svak mot kronene :)
 #389508  av Drafter

Ace skrev:Noen som har formening om hvor man kan få dette til en fornuftig pris ?

fant på brakes.no men der tar de 1300,- for esken.

tworus har kuttet ut bremseslangene pga dårlig dekning fra leverandør .

Takker for svar
finner masse hvis du tar deg 2min på enten bsbildeler, ebay eller finn, blocket osv......
 #389512  av FireWalk

Er litt interessert i å høre fra folk som har montert dette her inne om det er noen merkbar forskjell? Har hørt om fenomenet med "posing" av gamle gummibremseslanger. Men om dette hører til skjeldenhetene eller om det skjer i mer eller mindre grad på de fleste biler av en viss alder vet jeg ikke.
Noen som har montert dette og kan si at de merket forbedring?
Ofte er det jo en psykisk forbedring man opplever. F.eks når man monterer nytt luftfilter og får råere lyd så kan man sverge på at bilen går bedre.. mens det i realiteten er 0 forskjelll.
Så om noen har noen konkret å vise til så hadde det vært interessant :) Har vurdert dette selv men har ikke klart å overbevise meg selv om at det er nødvendig... :)
 #389531  av Haugrud

Har det på celicaen og kan vel ikke akkurat si at jeg merka noen voldsom stor forskjell...er nok mer den psykiske effekten du nevner:p
 #389574  av inzane2012

det sies jo vertfall at disse slangene skal gi bedre trykk, og bedre følelse med bremsepedalen da vanlige gummislanger bli slappe med tiden...

Uansett om det går mest på det psykiske eller ikke, så tviler jeg på at det skader å bytte til stålomspunnede slanger :)
 #389581  av Zepticon

FireWalk skrev:Er litt interessert i å høre fra folk som har montert dette her inne om det er noen merkbar forskjell? Har hørt om fenomenet med "posing" av gamle gummibremseslanger. Men om dette hører til skjeldenhetene eller om det skjer i mer eller mindre grad på de fleste biler av en viss alder vet jeg ikke.
Noen som har montert dette og kan si at de merket forbedring?
Ofte er det jo en psykisk forbedring man opplever. F.eks når man monterer nytt luftfilter og får råere lyd så kan man sverge på at bilen går bedre.. mens det i realiteten er 0 forskjelll.
Så om noen har noen konkret å vise til så hadde det vært interessant :) Har vurdert dette selv men har ikke klart å overbevise meg selv om at det er nødvendig... :)
Jeg merket klar forskjell når jeg byttet. Dog skal det sies at dette var med helt nye skiver og klosser, og bremsene var veldig kontante og jeg brukte et par dager på å venne meg til hva normal bremsing var igjen. Ble fort at det var bom stopp i kryss og slikt når jeg egentlig bare skulle sige fremmover.
.
 #389595  av lasse

Var vel ikke akkurat natt og dag når jeg bytta på min for en noen år siden, men så vil man vel ikke merke store forskjellen på normal kjøring heller, er jo ved hard banekjøring man merker det best, og det gjør man jo som regel ikke hver dag...
 #392341  av bose

Tror nok forskjellen merkes best på biler uten ABS. Altså hvis mann aktiv jobber med å ballansere bremsekrafta rett over låseterskelen, så vil nok stålslangene gi en mer progresiv bremsefølelse..
 #392437  av Anders gullstein

En skal merke det over tid på banekjøring. Til hverdagskjøring blir aldri bremsevæsken noe særlig varm, mens på bane skal man merke mindre bremse "fading" etterhvert som det begynner å bli varmt.
 #392449  av ad92

bane å bane, på vei til geiranger langs fjordene og ned lange ørnesvinger sluttet bremsene mine å virke til slutt! :lol:
 #392601  av lasse

ad92 skrev:bane å bane, på vei til geiranger langs fjordene og ned lange ørnesvinger sluttet bremsene mine å virke til slutt! :lol:
Har null og nix med slangene å gjøre, klossene det :wink:
 #392830  av FireWalk

ad92 skrev:bane å bane, på vei til geiranger langs fjordene og ned lange ørnesvinger sluttet bremsene mine å virke til slutt! :lol:
Hvordan i allverden er det du kjører da? ikke rart du mista lappen :p jeg har jo kjørt så bremseskivene har vært rødglødende og likevel så funka bremsene, dog noe redusert... :shock:
 #392831  av ad92

FireWalk skrev:
Hvordan i allverden er det du kjører da? ikke rart du mista lappen :p jeg har jo kjørt så bremseskivene har vært rødglødende og likevel så funka bremsene, dog noe redusert... :shock:
var litt mye fullgass å fullbrems på vei ned norges bratteste å svingette vei :lol: men kjøringen min før jeg mistet lappen var ikke noe spesielt i forhold til mange andre, kjedelig å miste lappen men fort gjort i en 50 sone dessverre :) får bare sone straffen å lære av det, men back to topic! :)