TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 550 dyser pÃ¥ org ecu?? ST185

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #389288  av Haugrud

Kan man bruke 550dyser fra gen3 og wolfkatz rail på original ECU på en ST185, eller blir det bare ball?
Planen er sprut på litt sikt, men hadde vært fint om det hadde funka på original ecu og...større pumpe er også med i planene..hva slags bensintrykkregulatro er å anbefale?
 #389290  av MOTORSPORTHUSET

det går ikke den vil drukne og få for mye hele tiden har prøvd akkurat det.
til og med med 3 gen hjernen går 2 gen motoren alt for feit for den har jo ca 50hk mer på 1 bar trykk.
men det går vist du bruker e85 ifølge andre, da må den ha ca 30%mer suppe.
 #389294  av donk2k

Hvis Railen er til gen3 passer den ikke på gen2 topp.

Hvis du seinere skal ha sprut ville jeg ikke kjøpt 550 dyser nå. Fordi det vil ikke fungere bra med org ECU og vil ganske sikkert bli for små for deg når du får sprut.
Har vært igjennom akkurat det senarioet der før. Derfor kjøpte jeg 1200 dyser til slutt selvom den tidens mål tilsa ca 680 dyser. Angrer ikke på 1200 valget mitt nå ettersom det er det jeg trenger etter dagens planer.
 #389313  av Haugrud

Nei, railen er til 2gen...

Wolkatz rai med 440dyser da? eller går vinninga opp i spinninga da?
 #389321  av celica_st185

Hvorfor wolfkatzrail med 440 dyser, den orginale railen klarer da det fint? Har kjørt selv med modifisert orginal rail og 550cc dyser. Brukte da en GReddy e-manage til å korrigere for di større dysene. Men hadde heller spart pengene og heller kjøpt toppmata fuelrail og 1000cc dyser eller større sammen med ett bra datasprut senere. Hvor mye Hk tenker du å ta ut?
 #389328  av Haugrud

Tenkte på det trykkfallet på dyse fire, den som får mindre enn de andre dysene...ikke noe voldsomt..350-400hk..
 #389338  av Haugrud

Åja..jaja, men nå er uansett wolfkatz på vei i posten:p hehe..faen heller, blir det vel datasprut da sikkert...anbefalninger?? AEM?
 #389484  av sleeper

Om du bruker orginal rail eller wolfkatz rail på orginal ecu har ikke noe og si ( annet en jevnere fordeling av bensin) samme med større bensinpumpe.
Men putter du større dyser i med org ecu så blir det krøll.. ( og IKKE kjøp en piggiback sak som f.eks AF controll boks.. det vil ikke funke) må være et sprut hvor du fjerner den orginale ecu og monterer en ny en..
 #389500  av Haugrud

Noen sprut og anbefale..AEM? ser at det er plug and play, det er jo greit..trenger jeg isåfall noe i tillegg til dette? mapsensor eller noe? Hvem mapper rundt drammen/oslo/valdres..?
 #389515  av sleeper

AEM og apexi PFC, er PNP sprut.

Disse funker ok, men ikke helt på høyde med de dyrere universal spruta.

Av de universale så er Autronic, Haltech, motech merker som har knallbra sprut.

( Tar du turen til skien så kan jeg mappe.. )
 #389529  av Haugrud

Hva tar du for mapping, sleeper? Evt montering av sprut om det er mye "klipp og lim"