TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Felger til TA60

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #388620  av ArildM

Vanskelig å kvitte seg med disse bilene, de har jo sjel til tusen :)
Lykke til med sveisinga, du kommer til å ha noe å sysle med en stund :mrgreen:
 #388631  av harared

Har du seriøst planer om og fikse den?
Husk at det gjemmer seg som regel det dobble med rust av det du ser. Har gjort mine erfaringer...
Men har du utstyr, tid, tålmodighet og kunnskap blir det bra, så stå på :)
 #388635  av Haakon943

ArildM skrev:Vanskelig å kvitte seg med disse bilene, de har jo sjel til tusen :)
Lykke til med sveisinga, du kommer til å ha noe å sysle med en stund :mrgreen:
Ja, det siste jeg vil er å sende den på skroten..
Jo, takk, ja, er nok som skal gjøres :)
harared skrev:Har du seriøst planer om og fikse den?
Husk at det gjemmer seg som regel det dobble med rust av det du ser. Har gjort mine erfaringer...
Men har du utstyr, tid, tålmodighet og kunnskap blir det bra, så stå på :)
Ja, har det :D
Er klar over at det mest sannsynlig bare er toppen av isfjellet, men skal iallefall gjøre et forsøk :)
Har utstyr, kanskje litt lite tid, da jeg ikke har garasje til den, tolmodigheten er ikke noe problem og kunnskapene er så som så :lol:
Men skal som sagt gjøre mitt beste for den :)
 #388678  av lexusmann

Fått deg alvorlig mye arbeid der ja...men det er vel best å demontere alt først og så få karosseriet sandblåst så du ser hva du har å gjøre med? det må da bli alvorlig mye sveising på den der...
Tror jeg hadde gitt opp jeg også...
 #388704  av Haakon943

lexusmann skrev:Fått deg alvorlig mye arbeid der ja...men det er vel best å demontere alt først og så få karosseriet sandblåst så du ser hva du har å gjøre med? det må da bli alvorlig mye sveising på den der...
Tror jeg hadde gitt opp jeg også...
Ja.. Hadde jeg bare hatt tilgang på sandblåseutstyr og en garasje å stå i så hadde det vært bedre..
har heldigvis ikke funnet noe alvorlig rust, bare noen småhull i karosseriet og overflate, men det finnes nok garantert mer, man har lovet meg selv og tidligere eiers sønn att jeg ikke skal gi opp før jeg er helt sikker på att det er mer enn jeg kan klare.
Var faren til han jeg kjøpte den hos som hadde den før, men han døde en stund før jeg kjøpte den.
 #390256  av Haakon943

Da er all rusten jeg har funnet smurt inn med 3 lag rustomvandler, så det blir jo morro å se om bilen ennå er der i morgen :lol:
Får en delebil i morgen eller overmorgen så da begynner arbeidet med å skifte dører, ruter, interiør osv. Så skal bilen kjøres ned til verkstedet slik att jeg får sveiset det hullet som er rett bak høyre bakdekk og oppe med bagasjeluken på høyresiden. :D
 #390295  av ArildM

Lykke til :)
 #390344  av Haakon943

ArildM skrev:Lykke til :)
Jo, takk :)
Blir morro å se om det er noe særlig med rust som jeg ikke har funnet ennå, skal ta den på verkstedet å få den løftet opp så jeg får sett nøye under :D
 #390388  av ArildM

På disse bilene kan du jo som regel gange synlig rust med 10 så vet du sånn ca hvor mye skjult rust du har :mrgreen:
 #390437  av Haakon943

ArildM skrev:På disse bilene kan du jo som regel gange synlig rust med 10 så vet du sånn ca hvor mye skjult rust du har :mrgreen:
Da skulle den jo ikke ha vært synlig lengre :lol: er så mye synlig rust at du aner ikke :shock:
Har pusset, sparklet og grunnet taket og bagasjeluken, skal fortsette i morgen med pussing/lakkering mens det ennå er godvær her oppe :)
 #398170  av Haakon943

Da er radiatorn skiftet, så nå ser jeg ikke motorn gjennom grillen lengre :P
Pga lite godvær å mye jobb så har jeg ikke fått gjort så mye ennå, men skal skifte klutsj om ett par uker, må få hentet bukkene og garasjejekken min først :!:
Tectylen ser ut til å ha gjort en ganske god jobb under bilen, skal begynne å pusse ned motordeler/deler i motorrommet så di blir klar for lakkering i morgen :)