TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • byttet turbo og oljekjøler, ''oppstarts prosedyre''??

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #390614  av TBS
 
Hei, jeg har byttet turbo og montert oljefilter-flyttekit og ny oljekjøler.
Og nå er jeg endelig klar til oppstart!
jeg leste inne på supramania at man skulle nappe ut EFI sikringen og dra motoren på starteren for å få oljetrykk og olje inn i turboen. jeg gjorde dette ca 10 ganger og omtrent 10 sek hvert ''drag'' men jeg fikk ikke noe oljetrykk!?
hvor lenge skal man egentlig holde på ? Det er jo et par meter ekstra med oljeledninger som også må fylles...
jeg bruker foreløpig den originale oljetrykks måleren, men venter på noe fittings for å få montert føleren til en ekstra måler jeg har i A-stolpa..

På forhånd takk
Tim
 #390622  av ErikG
 
Du greier ikke dra opp skikkelig oljetrykk ved bare å dra den på stareteren. Blir for lavt turtall. Bare start den opp. Evnt hell litt olje inn i slanger og kjøler før du skrur det fast.
 #391117  av FS-Styling.no
 
Snedi, fikk olje til turboen når jeg fila på starteren jeg...
 #391128  av TBS
 
FS-Styling.no skrev:Snedi, fikk olje til turboen når jeg fila på starteren jeg...
Jeg fikk også olje rundt i systemet ved å bare dra'n på startern, skrudde opp både tur og retur til oljekjøler for å sjekke, og begge slangene var fulle av olje:)
 #391247  av Rangle
 
Da er det bare å starte opp, det mest kritiske er når man akkurat starter og det finnes bare en tynn oljefilm som smører opp de "kritiske" bevegelige delene. Når du allerede har filet på starter så det er pumpet olje i systemet (mest mulig luft i systemet er borte), har du god smøring til du får skikkelig oljetrykk.
Bare pass godt på oljetrykket om du ikke skulle få noe etter noen sekunder med start.
 #391360  av TBS
 
Rangle skrev:Da er det bare å starte opp, det mest kritiske er når man akkurat starter og det finnes bare en tynn oljefilm som smører opp de "kritiske" bevegelige delene. Når du allerede har filet på starter så det er pumpet olje i systemet (mest mulig luft i systemet er borte), har du god smøring til du får skikkelig oljetrykk.
Bare pass godt på oljetrykket om du ikke skulle få noe etter noen sekunder med start.
Jeg glemte kanskje å nevne det, men det ble oppstart 16 Mai:D alt har funket fint så langt:)
skrudde opp trykket på turbon i helga til 1 Bar! Satan så det var krutt i den 57 Trim'en:D