TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #390710  av jacquelin

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klima ... d=10085754

Her stod det mye bra! Godt offentlige mennesker snakker sånn.

-Det er ikke bevist at menneskelige CO2-utslipp fører til klimaendringer. Det er først og fremst en unnskyldning for å innføre mer skatter og avgifter, sier Listhaug til VG.
 #390732  av ke25-toyoglide

Det er heller ikkje bevist at du dauer viss du spiller russisk rulette.....
men eg tørr ikkje ta sjangsen, tørr du :?:
 #390737  av Julebrus

Fantes det Fly,Biler osv når istiden forsvant :?: Global oppvarming er tull og tøys, Jorden forandrer seg.
Men forurensing har vi til en viss grad skyld i, men ikke på grunn av biler.
PÅ 80 tallet mener jeg snøen var Rød eller noe, på grunn av forurensing fra fabrikkene. Etter at fabrikkene fikk renseanlegg har det kjedd mye.
Det er 60-90 tallet som har skylden, på denne tiden ble alt bare kastet rett i Naturen, noe jeg oppdager ofte på fjellet.
Men ikke kom og fortell meg at isen forsvinner så kraftig på grunn av bilene :shock:
Jorden gjør det den vil, ikke hva vi vil :!:
 #390740  av ke25-toyoglide

så det er bare å smelle av alle atombombene me har her på jorden, ikkje farlig for mennesker, eller jorden :?:
Men sånn sett så kan en si at jorden gjør som den vil, men om det er beboelig for mennesker på jorden det er opp til oss.......
 #390742  av Drafter

ke25-toyoglide skrev:så det er bare å smelle av alle atombombene me har her på jorden, ikkje farlig for mennesker, eller jorden :?:
Men sånn sett så kan en si at jorden gjør som den vil, men om det er beboelig for mennesker på jorden det er opp til oss.......
du er jo litt søt og da
 #390743  av ke25-toyoglide

Deilig følelse.
hentet rollaen idag, etter 8mnd på vinterlagring.....
Koblet batteriet, og kinnet i 30 sekunder, så gikk bilen.
Sånn det skal være, men gledelig likevel.....
Imorgen skal den få flagg på støtfangerne, og kjøre i toget, med 5 åringen og toåringen oppi.
De gleder seg stoooooort.
Gratulerer med dagen alllllllle sammen. :D
 #390759  av 2r-e-rik

ke25-toyoglide skrev:så det er bare å smelle av alle atombombene me har her på jorden, ikkje farlig for mennesker, eller jorden :?:
du kan umulig vite noe som helst om naturens gang, golf strømmen, fotosyntese et setra.
tror du at jord skjelvet og tsunamien som traff japan skyldtes co2 utslipp også?

klimaet går i sykluser som endrer seg over hundre år.. temperaturer og nedbør er til enhver tid skiftende, det er her golf strømmer spiller en stor rolle..

tviler på at du husker den lille istid, men den varte mellom 1400 og 1800 tallet.. da var det så kaldt at themsen var islagt.. å jeg tviler på at det var en hiace som var skylden..

btw. du vet at jorden eksisterte før noen hadde hørt om jesus? eller må jeg finne frem bevis for det?
 #390762  av Julebrus

2r-e-rik: Endelig noen som forstår det :mrgreen:

Er Bride Seats FIA godkjent.

Har gitt opp Supran for en stund, så da har jeg Tenkt på disse til IS200'en. men må finne ut om dem får plass først :mrgreen:
Har hørt at det kan bli problemer å få setene inn, spesielt i RX-7 8)

http://www.andysautosport.com/lexus/200 ... 97821.html

http://www.andysautosport.com/lexus/200 ... 97692.html
 #390763  av ArildM

Gratulerer med dagen :)
Hærlig å være hjemme i Trøndelag sammen med godtfolk og ta det chill og snakke sjit og ta en liten kærsk :)
 #390766  av ke25-toyoglide

2r-e-rik skrev:
du kan umulig vite noe som helst om naturens gang, golf strømmen, fotosyntese et setra.
tror du at jord skjelvet og tsunamien som traff japan skyldtes co2 utslipp også?

klimaet går i sykluser som endrer seg over hundre år.. temperaturer og nedbør er til enhver tid skiftende, det er her golf strømmer spiller en stor rolle..

tviler på at du husker den lille istid, men den varte mellom 1400 og 1800 tallet.. da var det så kaldt at themsen var islagt.. å jeg tviler på at det var en hiace som var skylden..

btw. du vet at jorden eksisterte før noen hadde hørt om jesus? eller må jeg finne frem bevis for det?
Det kommer nok litt med alderen at eg tror litt mer på 100.ooo forskere og andre eksperter som sier at klimaet er delvis menneskeskapt, enn på 100 forskere og andre eksperter som sier at det ikkje er det.....
Eg forstår at me det passer meg og deg bedre at det ikkje er det, og me kan fortsette å forurense som aldri før, men det er en lettvinnt løsning som ikkje er bra på sikt.
Men det spiller ingen hva eg tror om det....
det blir litt som å spille russisk rullette.
Selv om det bare er en kule i magasinet, og det er liten sjangse (1/6) for at kula ligger i kammeret, så tørr ikkje eg sette den mot hodet og trekke av. Du kan være uheldig...... og det er ikkje verdt det
Selv om det står 100 mann og sier at den ikkje ligger i kammeret, så trekker ikkje eg av.
Tar en nok sjangser så ligger kula der en dag, og då er det for sent.
Det var mange som mente at misfargingen på regnet ikkje skyldtes menneskeskapt forurensing og :shock:
At jorden eksisterte før Jesus sin tid er det vel INGEN som betviler.....
Men viss eg antar at du mener eg er kristen, så står det til og med i bibelen at jorden eksisterte før Jesus.... :lol:
 #390769  av celicat23

Før du følger disse "100.000 forskerene" dine så får du tenke litt over hvordan ingen av de kan forklare at det har vært temperatur svingninger på jorda til all tid. Og kanskje gi en liten tanke til hvorfor det er enkelt individer som skal skattes pga bilen sin, mens de virkelig store synderene (skipsredere, fabrikkeiere) får gå fri fra det. Kan det være fordi den vanlige mannen i gata bare må bøye seg forover, brette ned buksa og ta i mot statens avgiftskuk - mens de høye herrer i dress hadde lagd for mye bråk så de får være i fred? Og har det VIRKELIG så mye med miljø og gjøre da, når de som straffes kun er de enkle målene - og ikke de som VIRKELIG forurenser?

Miljøforkjempere er en latterlig gjeng. Det er folk som ikke har råd til bil, som skal fortelle andre som har det at det er feil. Eller folk som tar buss & tog i stedet for å gå eller sykle. For det trenger ikke være NULL utslipp de vil ha. Det skal bare være sånn at alle andre skal ta like mye buss/tog som de gjør, for det som er bra for miljøet er ikke NULL utslipp - det er utslipp som er sånn akkurat passe til hvor mye de selv føler de vil ofre av goder her i livet. Og det gjør de bedre enn alle andre, sånn at de kan mene noe om miljøet å peke finger :roll:

Miljøforkjempere vil være de som i en krig holder fienden nede, mens jeg drar frem pistolen og skyter fienden mellom øynene. Så kan de, når krigen er over, fortelle alle at de drepte ingen og at krig er forferdelig.
 #390804  av ArildM

Enig der Marius! Alt for mye dobbeltmoral ute å går her...
Men sånn er jo det blitt med det meste, de store haiene får svømme fritt mens vi små må betale :wink:
  • 1
  • 723
  • 724
  • 725
  • 726
  • 727
  • 1174