TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mr2 2.0gti høyt oljeforbruk

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #390716  av toyota mr2
 
hei. noen som vet hor problemet kan være. har skiftet ventiltettninger, men bruker fortsatt mye olje, men er bare blå røyk 30-40 sek når den startes om morgene. hørt noe om tett veivhusventilasjon....
 #390718  av john_e
 
toyota mr2 skrev:hei. noen som vet hor problemet kan være. har skiftet ventiltettninger, men bruker fortsatt mye olje, men er bare blå røyk 30-40 sek når den startes om morgene. hørt noe om tett veivhusventilasjon....
Har den gått langt?

Kan være oljeringene på stemplene.
 #390873  av Drafter
 
john_e skrev:
toyota mr2 skrev:hei. noen som vet hor problemet kan være. har skiftet ventiltettninger, men bruker fortsatt mye olje, men er bare blå røyk 30-40 sek når den startes om morgene. hørt noe om tett veivhusventilasjon....
Har den gått langt?

Kan være oljeringene på stemplene.
+1

Du kan jo selvfølgelig være optimist og håpe på noe annet.
Men en MR2, som har gått over 200,000 er som regel allerede slutt ...
 #390878  av lasse
 
Pisspreik, en mr2 kan gå så langt den bare vil, det er kun snakk om vedlikehold og riktig kjøring.
Klart om man kjøper neonlys og basskasser, driter i oljeskift og kjører hardt fra første meter så holder ingen biler lenge.
Men om man tar enkle servicer som oljeskift, bytter deler når de blir slitt og er litt grei med bilen ved å la den bli driftsvarm før man flater pedalen så holder ting lenge, selv ved hard bruk.

EDIT: Til problemet her, hvor mye forbruk er det? Hva slags olje kjører du på?
 #391191  av trd2000gt
 
må si meg enig med lasse her.

du må nok bytte stempelringerene dine, har samme problemet selv og såvidt jeg har forstått så er dette en svakhet på mr2'er generelt :wink:
 #391496  av ad92
 
Dette er vell det alle mk2 eiere sliter med / kommer til å slite med når bilen går lengre å lengre :) har samme problemet selv, skal bare overhale hele dritten så jeg er ferdig med det :lol:
 #391536  av Drafter
 
lasse skrev:Pisspreik, en mr2 kan gå så langt den bare vil, det er kun snakk om vedlikehold og riktig kjøring.
Klart om man kjøper neonlys og basskasser, driter i oljeskift og kjører hardt fra første meter så holder ingen biler lenge.
Men om man tar enkle servicer som oljeskift, bytter deler når de blir slitt og er litt grei med bilen ved å la den bli driftsvarm før man flater pedalen så holder ting lenge, selv ved hard bruk.

EDIT: Til problemet her, hvor mye forbruk er det? Hva slags olje kjører du på?
Ja og hvor mange mr2'er er det som har blitt godt vedlikeholdt og aldri blitt gassa av en eller annen idiot selv ved kald motor? :roll:
1 av 100 ?
 #391554  av john_e
 
lasse, klart 3SGE kan gå langt med godt vedlikehold, MEN det er nok en ganske høy prosent av 3SGE'er i Norge som ikke er godt nok holdt.
Grunnen til det er jo ofte på grunn av basskasser og neonlys som blir prioritert..