TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Effektanlegg og chip til mr2 mk2 Non turbo ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #390974  av lasse

Ikke mye å hent uten at det blir dyrt dessverre...
Men det du kan gjøre er å justere tenninga til ca 12 grader (10 originalt) men da er det viktig at du kun kjører på 98 oktan, skal vel gi et par ponnier, ihvertfall merkbart bedre respons :wink:
 #391008  av john_e

Er ikke så mye å hente billig på motoren her.

Det du kan gjøre er å skaffe et erstattningsfilter til den originale luftfilterboksen av typen Apexi, Blitz e.l.
Taper effekt på å sette i åpent luftfiler i en MR2 NA. Eneste som blir bedre av åpent filter er lyden.

Gjør som lasse sier, still tenning til 12grader og kjør 98oktan (Skal teste dette selv)

Letta svinghjul er det neste som er av de mindre dyre mod's. Er mye diskutert om det hjelper eller ikke, men det hjelper på en liten turtallsmotor som 3SGE. (Er anderledes på store v8'ere med forskjellig effektkurve)
- Har letta svinghjul selv. Den går vel litt bedre i 1. og 2.gir (Blir også bedre i responsen ved rev-matching osv.)

Det billigste av alt er vel å fjerne katalysatoren, siden den er det som begrenser motoren mest i det eksisterende systemet. Du kan også bytte til single-exit lyddemper, men det blir fort litt rice :wink:
 #391285  av Dipsy

lasse skrev:Ikke mye å hent uten at det blir dyrt dessverre...
Men det du kan gjøre er å justere tenninga til ca 12 grader (10 originalt) men da er det viktig at du kun kjører på 98 oktan, skal vel gi et par ponnier, ihvertfall merkbart bedre respons :wink:
Hvordan gjør man dette da? Ønsker å få litt mer futt i min mr2 også :)
 #391310  av lasse

Dipsy skrev:

Kortslutt kontaktene E1 og TE1 i diagnosekontakten (da går bilen i diagnosemodus og tomgangen går litt ned så tenningsjusteringen blir riktig), også trenger du en tenningslampe, jeg kjøpte en på biltema for mange år siden, den fungerer kjempefint, hekt på klypa på tenningslampa på pluggledningen til plugg nr 1, løsne boltene som holder fordeleren fast (to stk om jeg ikke husker feil, muligens litt knot å komme til) sikt med tenningslampa på reimhjulet (høyresiden av bilen) da skal du se tenningsmerket hver gang lampa blinker, originalt er det 10 grader fortenning, jeg har kjørt med ca 12-13 grader. Sørg for å ha 98 oktan på tanken, så slipper du tenningsbank, og pass på at tenningssystemet er i god stand ellers, lykke til :D
 #391313  av Dipsy

lasse skrev:
Dipsy skrev:

Kortslutt kontaktene E1 og TE1 i diagnosekontakten (da går bilen i diagnosemodus og tomgangen går litt ned så tenningsjusteringen blir riktig), også trenger du en tenningslampe, jeg kjøpte en på biltema for mange år siden, den fungerer kjempefint, hekt på klypa på tenningslampa på pluggledningen til plugg nr 1, løsne boltene som holder fordeleren fast (to stk om jeg ikke husker feil, muligens litt knot å komme til) sikt med tenningslampa på reimhjulet (høyresiden av bilen) da skal du se tenningsmerket hver gang lampa blinker, originalt er det 10 grader fortenning, jeg har kjørt med ca 12-13 grader. Sørg for å ha 98 oktan på tanken, så slipper du tenningsbank, og pass på at tenningssystemet er i god stand ellers, lykke til :D
Hvor finner jeg E1 og TE1 kontaktene da? :P haha har fint lite peiling på bil skjønner du ;)
 #391315  av lasse

Koster jo ikke mye å prøve vel? Lenge siden jeg holdt på med dette, husker ihvertfall at det ble bedre gassrespons, og bilen virket kvikkere.