Vuderer og montere eksosbandasje p.g.a for høy varme av grenrør men leste at rustfri eksosdeler spreker men noen mener at bandasje er bra for rustfrieksosdeler
noen meining dere som har greie på dette 

bjornalf skrev:ceramisk coat. funker greit for meg. lag også et varmeskjold hvis du klarer, eller kjøp noe som kan brukes. hvorfor har du så mye ledninger rundt manifold da? min er rødglødende på ACR hvert år men ingen problemer med for mye varme osv. kjør rolog for å kjøle ned manifold og lufta i motor rommet funker braVil ikke ha så mye varme har akkurat byttet alt av slanger
pirkka skrev:bjornalf skrev:ceramisk coat. funker greit for meg. lag også et varmeskjold hvis du klarer, eller kjøp noe som kan brukes. hvorfor har du så mye ledninger rundt manifold da? min er rødglødende på ACR hvert år men ingen problemer med for mye varme osv. kjør rolog for å kjøle ned manifold og lufta i motor rommet funker braVil ikke ha så mye varme har akkurat byttet alt av slangervarmeskjold fjærner ikke varme ut av maskinrom
Radial skrev:Skal du bli kvitt varmen under panseret, så er du nødt til å rett og slett Lufte den ut med ventilasjon (ref lufting i panseret, ol)Om du isolerer eksos, så hidnrer du varmen i å oppstå i mottorrommet til å begynne med, og kan dermed lufte mindre. og minke luftmotstanden ved å stenge emd av grillen. Om du isolerer eksos (inkludert turbo) så vil du hindre varmeveksling før eksosen når catalysator, og all eventuell varme vil da gå gå på eksosanlegget og ut bak.