TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 na Tougestuk

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #391206  av john_e

HELDIGVIS viser det seg at alt er i orden. Ble narret av en utrolig kraftig skjermlugging fra venstrehjulet i går, pluss at jeg ble lurt av hellinga i innkjørsla :lol:

Skikkelig letta over det nå :D
 #391317  av john_e

Fikk fjernet TOYOTA og 2.0-GTi fra trunken i dag. (Vanskelig å polére rundt var enda en grunn til å fjerne merkene)
IMG_3154.JPG
IMG_3154.JPG (49.67 kiB) Vist 543 ganger
Eksosen min begynte å henge etter en kjøretur i dag, så jeg tok anlegget av for å oppdage dette:
Flenge nesten hele veien rundt
Flenge nesten hele veien rundt
IMG_3155.JPG (859.95 kiB) Vist 543 ganger
 #391330  av ArildM

Eksosanlegget mitt knakk rett av når jeg var 70 mil hjemmefra pga samme ting, stoppet på en bensinstasjon og kjøpte sov i ro for å ha i ørene og kjørte resten av veien hjem :mrgreen:
 #391332  av john_e

ArildM skrev:Eksosanlegget mitt knakk rett av når jeg var 70 mil hjemmefra pga samme ting, stoppet på en bensinstasjon og kjøpte sov i ro for å ha i ørene og kjørte resten av veien hjem :mrgreen:
Haha, herlig kjøretur da :mrgreen: La du den knekte eksosen i bagasjerommet eller noe sånt? :P

Det blir nok en single-exit eksos først. Japspeed har ikke sitt på lager, og aner ikke når det kommer inn.
Hvor får jeg tak i flens for å sveise eget eksosanlegg? Må få tak i det fort, skal gjøres denne uka :)
 #391343  av ArildM

Tok ut proppene i tuneller og sånn og gav på noe vanvittig, var morsomt, kjente det godt i ryggraden :mrgreen:
Potta hang og dinglet, henger på et feste på høyre og venstre side i alle fall på MK1. Så en halvmeterlangt rakarør på en 4AGE motor høres godt kan du si :mrgreen:
 #391466  av john_e

ArildM skrev:Tok ut proppene i tuneller og sånn og gav på noe vanvittig, var morsomt, kjente det godt i ryggraden :mrgreen:
Potta hang og dinglet, henger på et feste på høyre og venstre side i alle fall på MK1. Så en halvmeterlangt rakarør på en 4AGE motor høres godt kan du si :mrgreen:
Tok en kjøretur midt på dagen uten anlegget, og fyyyyy for en lyd, forferdelig støynivå :mrgreen: Følte at det kom til å gå ras i fjellveggen :P
 #391473  av Drafter

john_e skrev:
ArildM skrev:Tok ut proppene i tuneller og sånn og gav på noe vanvittig, var morsomt, kjente det godt i ryggraden :mrgreen:
Tok en kjøretur midt på dagen uten anlegget, og fyyyyy for en lyd, forferdelig støynivå :mrgreen: Følte at det kom til å gå ras i fjellveggen :P
Du ber vel nesten om å bli stoppa du da.. Kjipt hvis du plutselig blir stoppa da og dem finner garantert flere ting på den bilen din som ikke er lovlig :P
Ble stoppa i teknisk istad jeg faktisk.
Heldigvis var det ei kjerring, eneste ho merka var at ho ikke likte jeg kjørte med tåkelys og parklys. lol.
Selvom jeg har 4" (x2) utblås og dekk 225/40 17"
I vognkortet står det vel 195/60 14".. (Kom mr2 virkelig med så småe felger og svære ballong dekk?) :roll:
Ho sto lenge og titta på dimensjonen, tror ikke ho skjønte så mye og bare ga opp.
Tenkte bare at løpet var kjørt nå jeg. Men fikk bare et smil og reiste videre :lol:

Når jeg kjørte i gang og kom et stykke unna dem, sto ho og glana fælt midt i veien, langt bak meg. (pga støyen..)
Tror ho var litt skeptisk da om hu skulle slept meg alikevel xD
 #391523  av john_e

Drafter skrev: Du ber vel nesten om å bli stoppa du da.. Kjipt hvis du plutselig blir stoppa da og dem finner garantert flere ting på den bilen din som ikke er lovlig :P
Ble stoppa i teknisk istad jeg faktisk.
Heldigvis var det ei kjerring, eneste ho merka var at ho ikke likte jeg kjørte med tåkelys og parklys. lol.
Selvom jeg har 4" (x2) utblås og dekk 225/40 17"
I vognkortet står det vel 195/60 14".. (Kom mr2 virkelig med så småe felger og svære ballong dekk?) :roll:
Ho sto lenge og titta på dimensjonen, tror ikke ho skjønte så mye og bare ga opp.
Tenkte bare at løpet var kjørt nå jeg. Men fikk bare et smil og reiste videre :lol:

Når jeg kjørte i gang og kom et stykke unna dem, sto ho og glana fælt midt i veien, langt bak meg. (pga støyen..)
Tror ho var litt skeptisk da om hu skulle slept meg alikevel xD
Kjørte ikke noe langt uten eksosen da, var bare en tur på et par km lags noen veier her :P

Teknisk kontroll blir litt værre ja ;) Du hadde flaks i alle fall :D
 #391553  av john_e

MRPETTER skrev:Er du interesert i eksosanlegget jeg har liggende?: )
Kan ta bilder av det etterpå: )
Nei, 3" blir for stort, ut i fra bildet passer det ikke på min 3sge heller :)
Blir custom single-exit eller Japspeed for NA ;)
 #392026  av john_e

Vingen begynner å ta form, bilder kommer, skal skumme den opp i formen snart.

Bygde meg en eksos i går; 1 stk. lyddemper, og rett ut.. Bråker som bare faen og har snerrelyd ved pådrag som fy.. Fikk en lang 3" lyddemper billig.
Er nesten redd for å kjøre med det.
Tror ikke jeg offret noe spesiellt med effekt på det.
Skulle gjerne ha lastet opp filmklipp, men har ikke kamera med filmfunksjon, og mobilen duger ikke.

Tror kanskje jeg kan dempe lyden noe, siden rørene bare er klemt på plass foreløpig, og det er en del småglipper i skjøtene enda (Har ikke brukt monteringspasta enda)
Kan vel også dempe lyden noe etter jeg får surret det med eksosbandasje?
 #392030  av Haugrud

Det vil nok ikke hjelpe noe på lyddemping med eksosbandasje..skal du dempe lyden noe nevneverdig må du nok på med en lyddemper til!
 #392034  av velo

Angående stripping av interiøret så trur jeg du vil angre på å hive ut dørsider, tepper osv. Det jeg heller hadde gjort er å fjerne alle asfaltplatene for så å legge inn teppet igjen. Endel kg spart, men utseende spart.I tillegg slipper du blikkboksklangen du får i bilen uten noe stoff inni.

Forresten! Si fra hvis du skal bestille Diamond Racing-hjul. Jeg er muligens int i å bestille sammen med deg. Bor i Trondheim sjøl serru.
 #392035  av john_e

Haugrud skrev:Det vil nok ikke hjelpe noe på lyddemping med eksosbandasje..skal du dempe lyden noe nevneverdig må du nok på med en lyddemper til!
Jepp, eksosbandasjen blir vel mest for utseende. Tror også at jeg kan dempe det litt mer ved å fikse lekksjene i 3 skjøter :)
velo skrev:Angående stripping av interiøret så trur jeg du vil angre på å hive ut dørsider, tepper osv. Det jeg heller hadde gjort er å fjerne alle asfaltplatene for så å legge inn teppet igjen. Endel kg spart, men utseende spart.I tillegg slipper du blikkboksklangen du får i bilen uten noe stoff inni.

Forresten! Si fra hvis du skal bestille Diamond Racing-hjul. Jeg er muligens int i å bestille sammen med deg. Bor i Trondheim sjøl serru.
Har bestemt meg for å heller oppgradere interiøret til mer luxury-stil i tillegg til å gjøre som du sier med å legge på teppene igjen :) Skal si fra om det blir noe mer med D.R. hjul ja ;)
Er også lotus-style monovisker som skal prøves på bilen nå (Stående midt på ruta)

Bilder:
Her skal skummet fylles, blir vel at høyden reduseres i sluttproduktet, vet det ser stygt ut atm :P
Her skal skummet fylles, blir vel at høyden reduseres i sluttproduktet, vet det ser stygt ut atm :P
IMG_3372.jpg (963.55 kiB) Vist 426 ganger
Enderøret blir en vanlig 90-graders sving som blir justert inn.
Enderøret blir en vanlig 90-graders sving som blir justert inn.
IMG_3381.jpg (673.89 kiB) Vist 426 ganger
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 54