TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Feil pÃ¥ EU-kontroll, pris for utbedring?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #392213  av ThorT18

Hei!

Har en Toyota Celica ST182 1993 mod, og har fått følgende feil på eu-kontroll:

1.1.2 : Parkbrems for lang vandring(2)
4.2: Nærlys - feil innstilling høyre og venstre side(2)
4.5: Retningslys - feil farge: venstre og høyre sideblinklys(2)
4.13: Batteri ikke festet(2)

Hva vil utbedringene på disse feilene komme på? Mener å huske at dette er tredje gangen jeg har fått feil på nærlysene på EU, enda
jeg aldri bruker de :? Har ikke verktøy eller noe der jeg bor nå, så tenkte å la verkstedet gjøre alt.

Håper noen med peiling kan berolige meg, evt. si at jeg må åpne sparebøssa :|
 #392214  av hmsilset

Verksteder generelt er helt ustabile.Litt rart siden jeg bare kjenner oppegående folk som jobber på verksteder.Du bør sende dette spørsmålet til verkstedet, og da må de varsle deg om de går over en viss prosent av det beløpet de har sagt til deg.Alt dette ville jeg ha tippet 1000kr på.1 verkstedtime+moms.Det er om parkbremsen faktisk er mulig å stramme(må jo si stopp en gang??) og at feil farge på blinklys bare er å skifte pærer.Er det soting må du pusse plasten, og er det pærene, så må du få tak i det.Eller skifte til originale oransje om det er sideblinklys.på skjermer.
 #392217  av ThorT18

Hørtes bra ut! Det er orginale pærer, men hvitt glass. Pærene blinker gult/orange i mine øyne, og jeg har fått den gjennom 2 ganger tidligere. Dette var
første gang jeg hadde bilen inne på NAF, og det virket som de var rimelig pirkete.

Det jeg reagerer litt på, er at jeg får feil på Nærlysinnstillingene hver gang på EU. Er det normalt? Bruker jo ikke nærlysene :roll:
 #392245  av Haugrud

Helt normalt at du får mangel på det! Har ikke noe å si om du bruker lysene eller ikke...det blir vibrasjoner i lyktene når du kjører slik at justeringsskruen skruer seg ut, som igjen fører til feil innstilling på lysene.. ingen big deal å fikse for de som gjør det, tar to min, så du betaler omtrent ingenting for det.. :wink: