TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• supraen min

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #39030  av TOYPARTS

I går startet motoren min, og i dag havarerte den, det var toppen som var problemet, det verste av alt er at den er blitt overhalt på Toyotaverksted :roll: :roll: :roll: lurer på hvilken unnskyldning de kommer med i morgen

MVH Erik

#39036  av sindrejl

aaauda... hehe.. høres ut som bilen har noen koselige timer hos toyota fremover.. på deres regning ;)

#39043  av CelicaTurbo

jøss, høres ikke mye artig ut det :shock:

#39051  av @lpher

What?!! Få høre hva de sier da?

@lpher

#39060  av TOYPARTS

@lpher skrev:What?!! Få høre hva de sier da?

@lpher
Jeg skal fortelle deg hva de sa, de sa følgende.
Vi har ikke gjort noe galt, og du må komme med bevis som sier at vi har gjort feil

MVH Erik
 #39065  av NISMO

TOYPARTS skrev:I går startet motoren min, og i dag havarerte den, det var toppen som var problemet, det verste av alt er at den er blitt overhalt på Toyotaverksted :roll: :roll: :roll: lurer på hvilken unnskyldning de kommer med i morgen

MVH Erik
Aprilsnarr?
HÃ¥per d... :?
 #39067  av TOYPARTS

NISMO skrev:
TOYPARTS skrev:I går startet motoren min, og i dag havarerte den, det var toppen som var problemet, det verste av alt er at den er blitt overhalt på Toyotaverksted :roll: :roll: :roll: lurer på hvilken unnskyldning de kommer med i morgen

MVH Erik
Aprilsnarr?
NIX :roll: :roll: :roll: :roll:
 #39068  av NISMO

TOYPARTS skrev:
NISMO skrev:

MVH Erik
Aprilsnarr?
Huff det var ikke bra.
Kan du bevise at det er verkstedet sin feil?
Hva som ble ødelagt under havariet da? Fått oversikt?

Tragisk...
 #39080  av TOYPARTS

NISMO skrev:
TOYPARTS skrev:
NISMO skrev: Aprilsnarr?
Huff det var ikke bra.
Kan du bevise at det er verkstedet sin feil?
Hva som ble ødelagt under havariet da? Fått oversikt?

Tragisk...
Jeg har fått oversikt, det er to ventilløftere som har kilt seg, og det er toyota som har montert sammen toppen, men de står hardnakket og sier at det ikke er deres feil, men i dag har jeg bestilt 5 nyoverhalte topper fra Danmark, så da greier jeg meg

MVH Erik

#39092  av hmsilset

Hvist Toyota har gjort noe som helst med
ventil-løfterne så må det vel være de som skal
ta skylden? :?:

#39100  av @lpher

Not good! ...hva med å få en uavhengig part til å bekrefte årsaken til havariet da? ...og forsøke det på papirmølle viset?

@lpher

#39136  av Amund

tror å pusse advokat på de er det beste, naf, eller noen må vel ha en grei avtale om det?! For de har et klart erstatnings ansvar spør du meg!!

#39174  av TOYPARTS

Det er helt klart deres feil, det jeg har sagt på Toyota er at jeg bryr meg ikke om hva de sier, og om jeg må betale 50.000,- i advokater så skal jeg gjøre det for å vinne frem, jeg tar ikke havariet så veldig tungt, men det er jo jævlig skjedlig at man ikke kan levere noe fra seg til et merkeverksted uten å måtte demontere alt for å se hva de har gjort.

Et annet problem er at de har justert ventilene i samme slengen, og de skal være 0,25 i klaring på innsug og 0,30 på eksos, problemet er at på eksos er det litt variert mellom 0,15 og 0,20 og på innsug så er det stort sett 0,20, så de har gjort en god jobb.
Er det noen som tror at jeg får igjen pengene som jeg har lagt ut på jobben?? neida sier de på Toyota, toppen var 100% når den forlot vårt verksted, måten jeg tolker det på er at da må jeg ha gjort dette med vilje bare for å være vanskelig.

MVH Erik

#39237  av @lpher

TOYPARTS skrev:Det er helt klart deres feil, det jeg har sagt på Toyota er at jeg bryr meg ikke om hva de sier, og om jeg må betale 50.000,- i advokater så skal jeg gjøre det for å vinne frem, jeg tar ikke havariet så veldig tungt, men det er jo jævlig skjedlig at man ikke kan levere noe fra seg til et merkeverksted uten å måtte demontere alt for å se hva de har gjort.

Et annet problem er at de har justert ventilene i samme slengen, og de skal være 0,25 i klaring på innsug og 0,30 på eksos, problemet er at på eksos er det litt variert mellom 0,15 og 0,20 og på innsug så er det stort sett 0,20, så de har gjort en god jobb.
Er det noen som tror at jeg får igjen pengene som jeg har lagt ut på jobben?? neida sier de på Toyota, toppen var 100% når den forlot vårt verksted, måten jeg tolker det på er at da må jeg ha gjort dette med vilje bare for å være vanskelig.

MVH Erik
Bare sånn for å redegjøre så jeg ikke missforstår ting (det hender :) )
Var det toppen de hadde overhalt for deg?
...og det er toppen som nå har tryna?

Du har jo ganske gode (lovfestede) garantier på utført arbeide...

Kan endel om 'lov om kjøp' men ikke så mye ved kjøp av 'tjenester' dessverre.....er ikke sikker på hvilken part som må bevise/motbevise her...

@lpher