TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremseskive sitter fast

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #392372  av Bauf2k

Hei, må fikse begge caliperne bake på min CS,da dem plutselig låste seg en kveld,så jeg tok av caliperne og skulle til å bytte bremseskivene, men de sitter begge fast. Virker som håndbrems båndene holder skiven igjen. Hvordan går man frem med å ta de av? skivene sitter ikke bom fast, de er litt løs. må vel kanskje løsne på håndbrekk vaieren, isåfall, hvordan gjør man det?

Og er det null stress å fikse nye stempler på caliper selv? kikket litt på noen youtube videoer, og virker jo egentli greit og rett frem. Vil heller overhale caliperne, enn å kjøpe nye som fort blir rundt 3.5k
 #392373  av celica_st185

Er vel slegge som er tingen her :) Skjer ofte at di henger godt, så bare dunke litt på hver side til di kommer av. Du kan stikke flattjern inn og skru strammeren sinn så bandene blir så slakke som mulig
 #392374  av Bauf2k

hm, det er så løst at jeg kan se håndbrekk båndene bak skiven, og når jeg drar i skiven,da henger båndene med. kan man ikke skade håndbrekk båndene med å bare slå det ut? leste på en annen tråd at man må løsne på håndbrekket? har tatt i med hammer så mye som jeg turte :P var redd jeg kom til å ødelegge noe.
 #392377  av Bauf2k

nope, viste ikke at jeg måtte gjøre det da jeg holdt på i går. fant nettopp ut at man måtte gjøre noe sånt, men hvor sitter den strammeren hen?
 #392378  av Daniel HS

Evt har du to hull på skiven i senter, med gjenger. Her han du sette i bolter å skru litt og litt på hver av de. Jeg har gjort det flere ganger, men du kan "rive ting fra hverandre" inni der, altså, du drar skoene ut av plassen sin og ting må settes sammen igjen...
 #392379  av Bauf2k

ja,det var det jeg var litt redd for. så jeg må altså løsne på håndbrems da. er den strammeren godt synlig og hvor sitter den?
 #392381  av Haugrud

Hvis du ser inn i det største hullet i skiva, mens du snur rindt, så vil du etterhvert se et lite tannhjul..snu på det til det ikke går lenger..da bør du kunne dra av skiva..kan også være greit å skru helt tilbake justeringa inne i bilen også..når du skal stramme igjen, justerer du først båndene inne i trommelen, så justerer du inne i bilen;)
 #392382  av Bauf2k

aaah, såpass ja! Takker for svar folkens! får prøve meg en dag jeg har tid.